تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

واردات و صادرات خودرو: مروری بر آخرین رخدادها

وقتی صحبت از سواد مالی در حوزه سرمایه گذاری می شود اول باید بازارها و گزینه های بیشتری برای سرمایه گذاری شناخته شود تا اصول اولیه سرمایه گذاری، یعنی چیدن سبد متنوع و محدود کردن ریسک صورت گیرد (وقتی سبد متنوع است ریزش یا ضرر در یک بازار، توسط سایر گزینه ها خنثی خواهد شد). خودرو و صادرات و واردات آن با دانستن قوانین و اخبار مربوط می تواند محلی برای سرمایه گذاری باشند.واردات و صادرات خودرو در کشور ایران باتوجه به نیازی که وجود داشته همواره برای صنعت خودرو و فعالین اقتصادی و تجاری آن با فرصت ها و تهدیدهایی همراه بوده است. بطوریکه اگر واردات و صادرات به صورت موازی و متعادل انجام شود همواره رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت. اما دربرخی موارد تخطی هایی مانند وجود رانت ها، شبکه های قاچاق و ... باعث ضرر به منافع ملی و اقتصاد کشور در زمینه صنعت خودرو شده و بازار خودرو را دستخوش تغییرات نابهنگام نموده است. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با واردات و صادرات خودرو پرداخته پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات مالی مرتبط با بازار خودرو در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. . "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/03/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/11/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/04/31: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/02/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

abbas ramazanpanah |   1398/05/07 20:32:59   |
1     0
به قول آقای ترکان معاون رییس جمهور فعلی و وزیر در دولتهای قبل کشور ایران فقط در پخت آبگوشت دیزی و قرمه سبزی برتری نسبی در دنیا دارد . اما در کشور ما اصرار دارند که همه چیز را خودشان تولید کنند .باید در جواب گفت این ره که تو می روی به ترکستان است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1398/05/08 15:44:12   |
0     0
واردات وصادرات خودرو بسته به نیاز هر کشور ‌مسایل اقتصادی هر کشور است درایران واردات بعضی از خودروها ممنوع است ‌خودرو های داخلی نیز ازکیفیت چندانی برخوردار نیست و بسته به تحریم های که کشور دارد باید سعی وتلاش مسئولین این باشد که بهترین شرایط را برای تولید خودرو مهیا کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
وحیده اثنی عشریه |   1398/05/09 19:49:28   |
0     0
رصد امار صادرات و واردات خودرو قطعات طی امسال و مدت مشابه سال گذشته رشد 37 درصدی در صادرات قطعات خودرو و رشد 50 درصدی در ارزش صادرات خودرو و کاهش 39 درصدی واردات خودرو و کاهش 68 درصدی در واردات قطعات خودرو را نشان میدهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید مجتبی مطهری |   1398/05/09 21:54:36   |
0     0
با توجه به کیفیت پایین خودرو های داخلی صادرات این نوع ماشین ها کم و از انطرف با رانت های موجود تعداد مشخصی از افراد میتوانند خودرو وارد کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/10 19:06:15   |
0     0
هرچه واردات خودرو به کشور ارقام هنگفتی را نشان می‌دهد، صادرات این محصول اعداد ضعیفی را در این سال‌ها به ثبت رسانده است. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد افق صادرات خودرو در کشور به شدت محدود بوده و نه دولت و نه خودروسازان، اقدامات لازم و کافی برای بهبود صدور خودرو انجام نداده‌اند. قیمت بالا و کیفیت نه چندان مناسب، دو درد ‌درمان نشده خودروسازی ایران از گذشته تا به امروز به شمار می‌روند که نقش بسیار زیادی در ضعف صادراتی صنعت خودرو داشته و دارند.تردیدی وجود ندارد که صادرکنندگان موفق در حوزه‌های مختلف به خصوص خودرو، توفیق خود را از مسیر کاهش قیمت و افزایش کیفیت حاصل کرده‌اند. در دنیای امروز، رقابتی سنگین میان خودروسازان دنیا بر سر حفظ پایگاه‌های صادراتی یا ایجاد بازارهای خارجی جدید، وجود دارد و رمز موفقیت نیز بیش از هر مساله دیگری، به قیمت و کیفیت مربوط می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/12 12:44:17   |
0     0
صادرات نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد؛ توسعه صادرات در کشورهای در حال توسعه موضوع با اهمیتی بوده و صنایع خودروسازی در این زمینه نقش مهمی را دارا هستند.
صادرات به عنوان نقش سازنده و زیربنایی در راه توسعه تولیدات داخلی و فرصتهای شغلی درجامعه مورد توجه قرارمیگیرد. خودروسازان معتبر دنیا همواره برای حفظ بازارهای صادراتی خود، اقدام به ارایه محصولات جدید بطور سالانه و همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی خودروهای تولیدی خود میکنند تا در دنیای رقابتی امروز عقب نمانند. در شرایطی که اقتصاد ایران در مسیر توسعهیافتگی حرکت میکند، کشورهای همسایه میتوانند بهترین فرصت برای صادرات باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/17 10:33:55   |
0     0
یکی از بخش‌های مهم صنعت خودروسازی به قطعه سازان مربوط باشد ولی نه تنها قطعه‌سازان داخلی سهم زیادی از این بخش ندارند بلکه فقط شاهد واردات انبوه قطعات چینی هستند.حتی خودروسازان ایرانی به قطعات چینی اکتفا نکرده و از کشورهایی مانند رومانی نیز قطعه وارد کرده‌اند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/18 20:21:47   |
0     0
اگر شما کارت بازرگانی ندارید می بایستی که کارت بازرگانی تهیه کنید. برای داشتن کارت بازرگانی علاوه بر داشتن شرایط لازم برای اخذ این کارت هزینه ای نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان بر شما تحمیل می شود. اما شما با اخذ این کارت می توانید علاوه بر ماشین دلخواه خودتان دیگر کالاهای خارجی را به نام خود وارد نمایید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/18 22:33:28   |
0     0
به نظر می‌رسد اگر بازار خودرو انحصاری نباشید به کیفیت آن کمک خواهد کرد در این زمینه میتوان واردات خودرو انجام داد تا علاوه بر خارج شدن انحصار به بهبود کیفیت تولید داخل نیز کمک کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/19 07:38:50   |
0     0
در زمینه واردات مواد اولیه مورد نیاز در سال ۱۳۹۵، ۴۷ درصد از این کالاها از کشور چین تامین شده و در کل رقمی بالغ بر ۵۶۵ میلیون دلار کالا در این بخش از کشورهای مختلف وارد ایران شده است. پس از چین، رومانی ۱۴ درصد واردات مواد اولین خودروسازی ایران را به خود اختصاص داده و ۷۶ میلیون دلار ارز کشور بابت واردات کالا از رومانی مصرف شده است. جمهوری کره با صادرات ۴۸ میلیون دلار ( ۸ درصد)، ژاپن ۴۷ میلیون دلار (۷ درصد)، سوئد ۴۳ میلیون دلار (۸ درصد)، ترکیه ۴۱ میلیون دلار (۷ درصد) از واردات قطعات مورد نیاز خودروسازی ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

همچنین طبق این آمارها در زمینه صادرات انواع خودرو شرکت ایران‌خودرو ۱۹ میلیون دلار و شرکت سایپا ۵۳ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics