تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برجام, تحریم اقتصادی و نفت: مروری بر آخرین رخدادها

تحریم (Sanction) فعالیتی است که به وسیله یک یا چند بازیگر بین‌المللی (مجری تحریم)، علیه یک یا چند کشور دیگر (هدف تحریم)، به منظور مجازات این کشورها، بااهداف محروم ساختن آنها از انجام برخی مبادلات یا وادار ساختن آنها به پذیرش هنجارهایی معین و مهم (از دید مجریان تحریم)، اعمال می‌شود. ایران همچنان هدف تحریم های آمریکا و برخی از متحدانش می باشد که برخی از این تحریم ها عبارتند از: تحریم های نفتی، تحریم های ارزی و بانکی، تحریم های صادراتی، تحریم های وارداتی و ...). همچنین مسئله هسته ای ایران موضوعی بوده که تحریم کنندگان ایران از آن به عنوان دست آویزی برای همراهی جامعه جهانی علیه ایران با فرض اینکه ایران به دنبال دستیابی به سلاح های کشتار جمعی است، بهره برده اند. برخی از تحریم های اخیر به شدت بر بازار اقتصادی و ارزی ایران تاثیر داشته و نوسانات ناهنجاری را ایجاد نموده است. با توجه به موارد ذکر شده اکنون از هر زمان دیگری افزایش دانش و سواد مالی مهمتر می باشد تا از ملتی مصرف کننده به مولد ثروت و کارآفرین تبدیل شویم. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با برجام, تحریم اقتصادی و نفت پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با برجام, تحریم اقتصادی و نفت قرار گرفته و با افزایش دانش و آگاهی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. . "هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/04/12: 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/02/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/11/30: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/10/30: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/04/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/9/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/6/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/5/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/4/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31: 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/12/29: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/3/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/1/31:

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/03/31: 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

وحیده اثنی عشریه |   1398/05/12 15:50:38   |
0     0
برجام توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران است که درتاریخ 14ژوییه 2015میان ایران و کشورهای گروه 1+5(امریکا ،روسیه ،چین ،فرانسه ،انگلیس و المان )دز شهر وین صورت گرفت .مذاکرات طولانی مدت میان ایران و 6قدرت جهانی برای دستیابی طرفین به برجام ،همزمان با توافق موقت ژنو در نوامبر 2013آغاز شد.براساس متن توافق برجام ایران ذخایر غنی سازی متوسط خود را پاکسازی ،ذخیره سازی اورانیوم با غنای کم را تا 98 درصد قطع و همچنین تعداد سانتریفیژرهای خودرا تا حدود دوسوم به مدت حداقل 15سال کاهش خواهد یافت .همچنین بر اساس برجام ایران غنی سازی بیش از 3،67درصد را متوقف کرده و هیچ تاسیسات غنی سازی جدید و یا راکتور آب سنگین نخواهد ساخت .براساس برجام و در ازای اجرای تمام این تعهدات ایران از ذیل تحریم های شورای امنیت سازمان ملل ،انحادیه اروپا و امریکا خارج خواهد شد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میرجلیلی |   1398/05/15 10:30:10   |
0     0
مسئله هسته ای ایران موضوعی بوده که تحریم کنندگان ایران از آن به عنوان دست آویزی برای همراهی جامعه جهانی علیه ایران با فرض اینکه ایران به دنبال دستیابی به سلاح های کشتار جمعی است، بهره برده اند. برخی از تحریم های اخیر به شدت بر بازار اقتصادی و ارزی ایران تاثیر داشته و نوسانات ناهنجاری را ایجاد نموده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/15 20:53:45   |
0     0
تحریم‌ها علیه ایران به مجموعهٔ اقداماتی از سویِ قدرت‌هایِ جهانی اطلاق می‌شود که در جهت مجازات حکومت ایران یا وادار کردنِ این کشور به انجام یا انجام ندادن عملی به کار گرفته شده‌اند. عمدهٔ تحریم‌ها علیهٔ ایران پس از وقوع انقلاب ۵۷، بعد از اِشغالِ سفارتِ آمریکا در تهران شکل گرفت و در پیِ چالش بَر سَرِ برنامهٔ هسته‌ای ایران شدّت بیش تری گرفت. برنامهٔ اتمی ایران از سالِ ۸۵ و به دنبالِ ارجاع پروندهٔ این کشور از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای امنیت، با تحریم‌های مختلفی مواجه شده‌است. تحریم‌های ایران را از نظرِ تحریم‌کنندگان می‌توان به ۴ دستهٔ کلی تقسیم‌بندی کرد: تحریم‌های چندجانبه، مانندِ تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های اتحادیهٔ اروپا، تحریم‌های تک‌جانبه از سوی کشورهای مختلف مانند ایالات متحده و تحریم‌های کنگره آمریکا.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/17 16:58:43   |
0     0
هدف آمریکا از تحریم ایران یک هدف استراتژیک است و نه تکنیکی .
اونها دنبال حذف ایران از بازار جهانی نفت هستند و مسایلی مانند حقوق بشر ، هسته ای ، موشک و غیره بهانه است که در هر صورت اگر اینها هم نبود دنبال یک بهانۀ دیگری می گشتند و پیدا می کردند حتی اگر وجود ساواک در ایران زمان پهلوی رو بهانه می کردند ( بر فرض تغییر نکردن رژیم پهلوی )
کشور بعدی احتمال فراون عربستان است .
ونزوئلا و روسیه را نیز دچار چالش کرده اند ... لیبی هم که از رده خارج شده .
امارات و کویت و ... هم در لیست هستند .
وقتی آمریکا با خام فروشی تا حدودی اقتصاد نابسامانش را سر و سامان داد ( مثلا بیست سال بعد ) به سراغ کشورهای امثال ایران می آید و با منابع عظیم نفت دست نخوردۀ آنها حالی می کند اسایی .
البته اگر موفق شود که این طرح را عملی کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
عبدالحسین عابدنیا |   1398/05/17 17:16:27   |
0     0
تحریم های اقتصادی باهدف به زانودراوردن ایران جهت پذیرش خواسته های نامتعارف امریکاصورت گرفته وبابهانه ی دستیابی ایران به سلاحهای هسته ای دست به تحریمهای اقتصادی دست زدند وعده ای ازمفسدان اقتصادی دست نشانده ی امریکا به ان دامن زده وایران را در رکود مخرب قراردادند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میرجلیلی |   1398/05/22 09:06:14   |
1     0
تحریم (Sanction) فعالیتی است که به وسیله یک یا چند بازیگر بین‌المللی (مجری تحریم)، علیه یک یا چند کشور دیگر (هدف تحریم)، به منظور مجازات این کشورها، بااهداف محروم ساختن آنها از انجام برخی مبادلات یا وادار ساختن آنها به پذیرش هنجارهایی معین و مهم (از دید مجریان تحریم)، اعمال می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/23 17:13:18   |
0     0
از منظر اصولی تجارت بین الملل هرگونه تحریم به منزله دخالت دستوری در تجارت آزاد است و موجب «تحریف تجاری» می گردد. تحریف تجاری دارای هزینه است و هزینه آن را اغلب دو طرف متحمل می شوند. ممنوع کردن واردات یا خودداری از صادرات به یک کشور موجب می شود که واردات و صادرات با هزینه بیشتری صورت گیرد. از همین رو گفته می شود که هدف اعمال کنندگان تحریم همانا افزایش هزینه های تجاری و انحراف تجاری در کشور هدف است. البته هزینه تحریم بنا بر کشورهای درگیر در آن و نیز بنا بر رشته و بخش مشمول تحریم متفاوت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله برزگری بافقی |   1398/05/24 00:46:35   |
0     0
سلام یه دوره ای رسیده بود که از نظر آمریکا دیگه تحریم اثر منفی ندارد و ثابت کرده بودیم حتی اثر معکوس دارد برا همین به پای مذاکره با ایران نشست ولی بخاطر آشوب های داخلی و بیلیاقتی بعضی مسئولین آمریکا به این نتیجه رسید که هنوز بهترین گذینه تحریم است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics