تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آماده سازی ۱۰ استاندارد جدید گزارشگری بخش عمومی

مدیر عامل سازمان حسابرسی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ استاندارد گزارشگری بخش عمومی در سازمان حسابرسی آماده شده است گفت: ویژگی اصلی استاندارهای IFRS افشای بیشتر اطلاعات مالی است. به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از تسنیم،اکبر سهیلی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر آماده بودن کشور برای هماهنگ شدن با نظامات بین‌المللی گزارشگری مالی گفت: این امکان وجود دارد اما بایستی ضوابط آن نیز مورد توجه قرار بگیرد. تا سال ۷۸ هیچ گونه استانداردی برای اعلام گزارش مالی شرکتها وجود نداشت و هر فردی با استانداردهای پذیرفته خودش و آنگونه که صلاح می‌دید اقدام به ارائه گزارشهای مالی سالیانه خود می‌کرد.

مدیرعامل سازمان حسابرسی ادامه داد: در آن سال استاندارها در دولت تصویب شد، هرچند با مقاومت زیادی نیز مواجه شد اما در نهایت با توجه به هماهنگی‌های انجام شده ۳۲ استاندارد تصویب شده سازمان حسابرسی  در خصوص گزارش گری  صورتهای مالی مورد قبول گرفت.

سهیلی پور با بیان اینکه امروز ۴۰ استاندارد حسابرسی در کشور وجود دارد که پایه آن با استانداردهای بین المللی تطابق دارد، تاکید کرد: هم اکنون  ۱۰استاندارد گزارش گری بخش عمومی نیز آماده شده است و بنابرای به نظر می‌رسد در خصوص آماده سازی و بومی سازی استانداردها مشکلی نداشته باشیم و به همین دلیل مجریان استانداردها نیز نمی‌توانند با مشکلی در اجرا مواجه شوند.

مدیرعامل سازمان حسابرسی با اشاره به دو ویژگی اصلی استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی(IFRS) گفت: از یک سو این استانداردها اطلاعات مالی بیشتری را افشا می‌کند و از طرف دیگر برای سرمایه گذاران خارجی قابلیت فهم بیشتری دارد و به همین روی می‌توان بهره برداری بیشتری از ان به خصوص در زمینه سرمایه گذاری خارجی داشت.

به گفته سهیلی پور تاکید ما بر اجرای استانداردهای سازمان حسابرسی بود اما با توجه به روابط بین المللی بانکها و شرکتهای بیمه تصمیم بر حرکت به سمت استانداردهای بین المللی (IFRS) رفت.

مدیرعامل سازمان حسابرسی در پاسخ به این سوال که هنوز ارتباط بانکهای داخلی با بانکها خارجی برقرار نشده و عمده مبادلات از طریق کارگزاریها صورت میگرد، بنابراین  دلیل تاکید بر استفاده از استاندارهای بین المللی چیست گفت: بلاخره بانکها باید با فضای بین المللی ارتباط برقرار کنند و دیر یا زود این اتفاق می افتد و با برداشته شدن کامل تحریمها ارتباط بانکها به صورت کامل شکل خواهد گرفت.

منبع خبر: اخبار حسابداری ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics