تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درآمد پزشکان و تخلفات مالی پزشکان و بیمارستان ها: مروری بر آخرین رویدادها

در شرایطی که درآمد یک کارمند یا کارگر ایرانی بسیار کمتر از متوسط درآمدی همتایان آنها در کشورهای توسعه یافته است، پزشکان متخصص ایرانی چندین برابر همتایان خودشان در کشورهای توسعه یافته درآمد کسب می نمایند. این مسئله می تواند به بحران سلامتی در جامعه دامن زده بدین صورت که درمان های تخصصی محدود به قشر خاص و ثروتمند جامعه شود. به طور معمول بیماران اطلاعات کمتری نسبت به پزشکان خود از درمان مورد نیازشان دارند و به همین دلیل عموما مجبور به تبعیت از دستورات پزشک هستند. واقعیت این است که برخی پزشکان و موسسات درمانی از این موقعیت سوءاستفاده کرده و با روشهای ناصواب به دنبال حداکثر کردن درآمد خود هستند. برخی از تخلفات مالی مرتبط با درمان عبارتند از: دریافت رشوه و زیر میزی توسط پزشکان، رعایت نکردن تعرفه های درمان مصوب، طبابت ها و جراحی های بدون مجوز، قاچاق دارو، فروش داروهای تقلبی یا تاریخ گذشته و ... انواع رده های شغلی در مبحث پزشکی و پیراپزشکی به عنوان یکی از بهترین منابع کسب درآمد در نظر گرفته می شوند. زیرا سلامتی و تمهیدات پزشکی نیاز اصلی افراد می باشد. اما آموزه های سواد مالی، افراد استفاده کننده از این مزایا را ملزم می کند تا هزینه های پزشکی خود را حداقل کرده و با کم اطلاعی مالی و قانونی مربوط، در دام متخلفین سلامتی و پزشکی گرفتار نشوند. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با حقوق و دستمزد پزشکان پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار با حقوق و دستمزد پزشکان قرار گرفته و با افزایش دانش و آگاهی مالی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/12/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/03/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30: 

 

 

 

 

 

مروری عناوین مهم خبری تا 1397/10/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/5/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعید میرجلیلی |   1398/05/08 18:15:32   |
0     0
آگاه شدن از درآمد پزشکان غربی کار دشواری نیست؛ زیرا سازمانهای مسؤول در این کشور‌ها درآمد سالانه پزشکان در رشته‌های مختلف را برای اطلاع عموم اعلام می‌کنند. شفاف بودن درآمد این پزشکان نقش بسزایی در برنامه ریزی سیستم‌های بهداشتی و درمانی این کشور‌ها داشته و نسبت این درآمد به درآمد سایر اقشار شاغل در سیستم بهداشتی درمانی مانند پرستاران و همچنین نسبت به سایر گروه‌های کاری در این کشور‌ها به عنوان یک معیار برای عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله برزگری بافقی |   1398/05/14 01:58:59   |
0     0
سلام
‍ ✍️ جامعه پزشکی ایران متهم است

🖊 نظام بهرامی کمیل


جامعه پزشکی ایران متهم است زیرا:
۱. پزشکان سوگند خورده اند درمان انسانها را در اولویت قرار دهند؛ اما اکثر پزشکان ایرانی ثروتمند شدن را در اولویت قرار میدهند.
پایه های این سوگند دروغ از زمان کنکور و انتخاب رشته شروع میشود و داوطلبان با نیت پولدار شدن به رشته پزشکی هجوم میاورند.
آیا میدانید دندانپزشکی و تخصصهایی مانند قلب و ریه به دلیل پولساز بودن بیشترین @sokhanranihaa داوطلبان سوگند خورده را به خود جذب میکند اما بیماریهای عفونی به دلیل اینکه عموما بیماری افراد فقیر است هوادار چندانی ندارد؟

۲. آیا میدانید برخی از پزشکان ایرانی با خرید دستگاههای پزشکی از سی. تی. و سونوگرافی گرفته تا ام. آی. آر. و حتی خرید سهام بیمارستان ها به طمع ثروت اندوزی خود ادامه میدهند؛ درحالی که در کشورهای توسعه یافته پزشکان حق سرمایه گذاری و پول در آوردن از چنین مواردی را ندارند؟

۳. آیا میدانستید در اکثر کشورهای توسعه یافته پزشکان از بیمارستان حقوق ماهیانه میگیرند و بازار مطب زدن و بیماران را به مطب کشاندن خاص ایران و چند کشور عقب افتاده است؟

۴. در ایران و در چهل سال گذشته وزیران بهداشت و اکثر معاونانشان پزشک بوده اند.
آیا میدانستید در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل رعایت اصل "عدم تعارض منافع" هیچکدام از وزیران بهداشت پزشک نیستند @sokhanranihaa و تنها با رعایت شرایط بسیار سخت و در موارد استثنایی وزیر بهداشت میتواند پزشک باشد؟

۵. وزارت بهداشت ایران به بهانه دلایل امنیتی آمار عملکرد حوزه درمان را ارایه نمی دهد اما شواهد حاکی از آن است که پزشکان پول پرست ایرانی رکوردار بیشترین تعداد ارجاعات کلینیکی و پاراکلینیکی و جراحیهای بی مورد هستند.
آیا میدانستید قبول نداشتن جواب آزمایشات و دستور تکرار آن که در ایران عادی شده در کشورهای دیگر جرم است و پزشکی که چنین کاری کند محکوم میشود.

۶. پزشکان با تشکیل سازمانی مافیایی به نام "سازمان نظام پزشکی" امتیازات و انحصاراتی را به خود اختصاص داده اند که کمتر صنفی از آن برخوردار است.
آیا میدانید این سازمان در چند دهه گذشته با لابی گری در مجلس، قوه قضاییه، شهرداری و سایر دستگاههای دولتی از بزرگترین دلایل اجحاف به حقوق بیماران بوده است؟

۷. پزشکی از محترمترین مشاغل در جهان است زیرا پزشکان زندگی سختی را انتخاب کرده اند که خود را وقف دیگران کنند و به دنبال مال اندوزی نباشند.
آیا میدانید در ایران شغل دوم اکثر پزشکان دلالی، بسازو بفروشی و واردات کالا و لوازم است؟

۸. آیا میدانید فقط در ایران کودک زیر دوسال که به دلیل اشتباه کادر پزشکی جان خود را از دست داده است؛ ۴۰ درصد مقصر دانسته میشود و خانم دندانپزشکی که کودکی را خفه کرده به کار خود ادامه میدهد تا دومی را هم به کما ببرد.
آیا میدانید حتی خانواده کیارستمی هم نتوانستند پزشک مقصر را محکوم کنند زیرا سیستم دادرسی در جرایم پزشکی منصفانه نیست و برای مثال بیش از اینکه بیمار در کمیسیون پزشکی آشنا داشته باشد احتمالا پزشک متهم آشنا دارند؟

۹. سالها پزشکان به ما گفتند پول کاغذی آلوده به هزاران میکروب است و بلافاصله بعد از دست زدن به آن دستهای خود را بشویید؛ آیا میدانید پزشکان تنها صنفی هستند که هنوز قبول نکرده اند در مطبها و آزمایشگاههای خود که احتمال آلودگی در آنجا بسیار زیاد است کارتخوان قرار دهند فقط برای اینکه معلوم نشود مالیات درآمدشان چقدر است؟

۱۰. فکر اینکه از طریق مجلس اجحاف جامعه پزشکی را کمرنگ کنید از سر بیرون کنید؛ زیرا اعضای کمیسیون بهداشت و درمان همگی پزشک هستند و سایر نمایندگان هم داشتن روابط خوب با چند بیمارستان و متخصص خوب قلب و ریه را به پیگیری خواست مردم بدبخت ترجیح میدهند.
آیا میدانید همین نمایندگان در مقابل شهرکهای سلامت که در تبریز و اصفهان احداث شده سکوت کرده اند تا پزشکان جوان و تازه کار بعد از لت و پار کردن ایرانیها و وقتی که پزشک حاذق و ماهری شدند بروند و اعراب پولدار را دوا و درمان کنند؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید مجتبی مطهری |   1398/05/17 20:53:49   |
0     0
در کشور های پیشرفته در امد پزشکان خیلی کمتر از درامد پزشکان در ایران است همانطور که حقوق یک معلم در کشورهای دیگر بیشتر از درامد دکترا است ولی در کشور ما دقیقا برعکس است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/26 23:27:18   |
0     0
همانطور که یکی از نمایندگان مجلس گفته اند: «300 پزشک وجود دارد که هر کدام از آنها ماهیانه 10 میلیارد ریال درآمد دارند که بخشی از آن پول‌های زیرمیزی است ولی مالیات نمی‌دهند.
این پزشکان میلیاردر مالیات می‌دهند اما خیلی کمتر از نرخ واقعی مالیات می‌دهند. مالیات یک روش کنترلی برای جلوگیری از کسب درآمد‌های آنچنانی و جلوگیری از ایجاد شکاف درآمدی بین گروه‌های مختلف پزشکی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/27 13:26:14   |
0     0
بیماران نسبت به پزشکان اطلاع کافی از درمان مورد نیاز خود ندارند و عموما مجبور به تبعیت از دستورات پزشک هستند. واقعیت این است که برخی پزشکان و موسسات درمانی از این موقعیت سوءاستفاده کرده و با روشهای ناصواب به دنبال حداکثر کردن درآمد خود هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics