تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

امنیت اطلاعات و ارتباطات: مروری بر آخرین رخدادها

امنیت اطلاعات به معنی حفاظت اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی از فعالیت‌های غیرمجاز، می باشد. طراحی و پیاده سازی یک محیط ایمن در سازمان های مدرن اطلاعاتی یکی از چالش های اساسی در عصر حاضر محسوب می گردد. وجود یک حفره و یا مشکل امنیتی، می تواند یک سازمان را به روش‌های متفاوتی تحت تاثیر قرار داده و تهدید نماید. امنیت حریم خصوصی مهم ترین عامل جهت اعتماد به فضای وب است و استراتژی‌های امنیت فضای اینترنت باید به روش‌های سازگار با ارزش‌های مهم جامعه پیاده‌سازی شود. اما یکی از مهم ترین ابعاد هوش و سواد مالی اینگونه بیان میکند؛ در عصر امروز و با شرایط اقتصادی حال حاضر، اگر بلد نباشید از دارایی های خودتان، به ویژه پول هایتان محافظت کنید، نه تنها بازی را باخته اید، بلکه شاید دیگر نتوانید برای شروع دوباره اقدام کنید و برای همیشه رویای ثروتمند شدن را باید فراموش کنید. بعد محافظت از دارایی در برابر آدم هایی یا سازمان هایی که ممکن است با ترفند، پول شما را بدزدند یا بگیرند، شما را به آگاهی در این زمینه تشویق می کند. ناآگاهی شادکامی است و این همان چیزی است که غارت گران مالی روی آن حساب بازکرده اند و جهالت ما آن ها را با شادکامی ثروتمند می سازد. بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با امنیت اطلاعات و ارتباطات از ضروریات امروز است در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با امنیت اطلاعات و ارتباطات پرداخته شده و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط مرتبط با فضای اینترنت قرار گرفته و با افزایش دانش و آگاهی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است "هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/02/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 99/09/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29: 

/////////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31: 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/7/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعید میرجلیلی |   1398/05/07 13:23:42   |
0     0
امنیت اطلاعات به معنی حفاظت اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی از فعالیت‌های غیرمجاز می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید مجتبی مطهری |   1398/05/10 13:28:41   |
0     0
با توجه به افزایش خرید و فروش اینترنتی باید یک بستر مناسب فراهم‌بشه تا از تخلفات در این زمینه کاسته بشه و اطلاعات افراد در امنیت کامل قرار بگیرد مخصوصا در ارتباط با کارت بانکی که جدیدا کلاهبرداری های زیادی در این زمینه به وجود امده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/13 11:22:37   |
0     0
همزمان با گسترش استفاده از کامپیوترهای شخصی و مطرح شدن شبکه‌های کامپیوتری و به دنبال آن اینترنت (بزرگترین شبکه جهانی)، حیات کامپیوترها و کاربران آنان دستخوش تغییرات اساسی شده‌است. استفاده‌کنندگان کامپیوتر به منظور استفاده از دستاوردها و مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات، ملزم به رعایت اصولی خاص و اهتمام جدی به تمامی مؤلفه‌های تأثیرگذار در تداوم ارائه خدمات در یک سیستم کامپیوتری می‌باشند.
امنیت اطلاعات و ایمن‌سازی شبکه‌های کامپیوتری از جمله این مؤلفه‌ها بوده که نمی‌توان آن را مختص یک فرد یا سازمان در نظر گرفت.امنیت اطلاعات یعنی حفاظت اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی از فعالیت‌های غیرمجاز. این فعالیت‌ها عبارتند از دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر، دستکاری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/19 17:46:35   |
0     0
امروزه بیشتر از هرجیزی مردم با اینترنت و دنیایی که در آن قرار دارد سروکار دارند.ولی هکر ها هم در یک طرف وجود دارند که سو استفاده کنند. برای جلوگیری از ان باید انتی ویروس اپدیت شده یا روی pc یا روی موبایلشون داشته باشن تا از سواستفاده شدن تا حد امکان جلوگیری کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا فلاح تفتی |   1398/05/20 17:49:48   |
0     0
در موضوع اطلاعات و ارتباطات مسئله پدافند سایبری که به مصوب شورای عالی فضای مجازی در سال 96به عنوان شاه کلید اساسی و بسیار روشنگر در سند تببین الزامات شبکه ملی اطلاعات است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/23 14:22:06   |
0     0
مشابه سایر زمینه‌های تأثیرگذار بر اینترنت در مقوله امنیت فناوری اطلاعات نیز سیاست‌های دولت نقش مهمی ایفا می‌کند. امنیت اطلاعات شامل دسترسی افراد مجاز به اطلاعات است، با این حال در این مورد باید با احتیاط اظهار نظر کرد چرا که یک چارچوب عمومی سیاست می‌تواند امنیت را تقویت کند اما اشکالاتی که در اثر مقررات نادرست دولتی به وجود می‌آید بیش از مزایای چنین مقرراتی است. فناوری به سرعت در حال تغییر است و تهدیدات سایبر جدید با چنان سرعتی افزایش می‌یابند که مقررات دولتی به راحتی می‌توانند تبدیل به موانعی برای ارائه سریع پاسخ‌های مبتکرانه شوند. بنابرین بهترین راه این است که میان معیارهای تقنینی و غیر تقنینی یک نقطه تعادل پیدا کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics