تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گران فروشی و سامانه 124: مروری بر آخرین رخدادها

گران فروشی، عبارت است از عرضه یا فروش کالا و ارایه خدمات به بهایی بیش از نرخ های تعیین شده. عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت گذاری و انجام هر نوع عملی که به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خرید منجر شود، نیز نوعی گران فروشی است. گران فروشی علاوه بر ضرری که از جانب فروشنده بر مشتری وارد می شود، باعث ایجاد مشکلات و معضلات اجتماعی دیگری نیز می شود. دولت برای جلوگیری از گران فروشی و کم فروشی قوانینی را وضع و به مرحله اجرا در می آورند. از جمله گزارش گران فروشی بوسیله شهروندان توسط سامانه 124 ثبت و ضبط شده و به مراجع قانونی ارجاع می شود. اگر قانونی رعایت نشود با توجه به ماهیت ونوع آن قانون و میزان جرم صورت گرفته، جزا برای مرتکبین و شریکان جرم‌ها در نظر گرفته شده است. اما چرا داشتن سواد مالی در این زمینه مهم است؟ سواد مالی هرکس، بسته به وضعیت، مسئولیت و اهدافش در زندگی متفاوت است. روشی که افراد در کسب درآمد و یا نوع مدیریتی که در خرج کردن آن پیش می گیرند به همان سواد مالی بستگی دارد. روش مقابله هر کس با بحران های مالی و مشکلات اقتصادی و تخلفات قضایی و... با دیگری متفاوت است و به اطلاعات مالی او بستگی دارد. مطالعه اخبار مرتبط با گران فروشی و سامانه 124و ... برای آگاهی خریداران و فروشندگان و سرمایه گذاران و هرکسی که به نوعی با امورمالی شخصی و غیر شخصی سر وکاردارد، از ضروریات است. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با گران فروشی پرداخته و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با گران فروشی قرار گرفته و با افزایش دانش مالی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/02/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/05/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/5/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/7/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/5/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی ار نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دشتی رحمت آبادی |   1398/04/17 13:01:24   |
1     0
تا بوده و هست در جامعه ایرانی هستند افرادی که بدنبال پیمودن ره یکساله در یک شبند
این افراد بی وجدان و گاها مغرض با اهدافی همچون سیاسی و اقتصادی
به دنبال کسب مالهای نامشروع هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/08 07:42:10   |
1     0
در حال حاضر کسی رسیدگی نمی کند و فروشندگان کالا و به خصوص مواد غذایی گاها" از قیمت روی جنس بیشتر می فروشند یا قیمت روی کالا را با ماژیک پاک می کنند و کسی هم رسیدگی نمی کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/08 13:24:20   |
1     0
از نظر فقهی : سود گرفتن در فروش کالا حد معینی ندارد بنابراین تا وقتی که به حد اجحاف نرسد و برخلاف مقررات دولت نباشد اشکال ندارد.گرانفروشی مانند غش کردن در معامله، غبن است و آن فریب دادن فروشنده است در قیمت یعنی جنس را به زیادتر از ارزشی که دارد به کسی که از قیمت آن بی خبر است بفروشد.حضرت صادق (علیه السلام) می فرماید: فریب دادن و به زیادتر از قیمتش فروختن به کسی که بی خبر است، حرام است . و نیز می فرماید: فریب دادن مومن در معامله حرام است و در روایت دیگر فرمود:
کسی را که به تو وثوق دارد فریب مده، زیرا فریب دادنش حلال نیست .(۱
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1398/05/08 22:31:54   |
1     0
هرگونه تخلف مشهود از قبیل گرانفروشی و تقلب و عدم عرضه صحیح کالا و احتکار و عدم صدور فاکتور خرید و ... از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام میگردد و در اسرع وقت پیگیری می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسن دستان |   1398/05/10 11:47:54   |
1     0
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی در اطلاعیه ای مشترک ثبت قیمت کالاها و خدمات بهرمند از نرخ ارز رسمی در سامانه124.ir (سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات) را الزامی اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ پیرو اطلاعیه مشترک مورخ ۹۷.۲.۱۸ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با ممنوعیت هر گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز موکدا متذکر می گردد با عنایت به اینکه تامین پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است لذا در راستای نظارت دقیق، هدفمند و موثر به تبع آن برخورد سریع با متخلفان لازم است همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات که از ارز رسمی هر دلار ۴۲۰۰ تومان بهره مند شده و می شوند نسبت به تعیین نرخ کالا و خدمات خود بر اساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تصویب قیمت ها که در سامانه این سازمان به نشانی www.cppo.ir در دسترس می باشد اقدام و فهرست قیمت های مورد عمل را برای ثبت در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات به نشانی www.۱۲۴.ir به ادارات کل تخصصی این سازمان به آدرس خیابان ولیعصر مقابل پارک ملت، خیابان ارمغان غربی، خیابان مهرشاد شمالی پلاک ۶۶ ارائه و همواره کلیه اسناد و مدارک مثبته را در دسترس داشته باشند تا در صورت نیاز برای بررسی و تطبیق با ضوابط، به کارشناسان و بازرسان این سازمان ارائه گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حج فروش |   1398/05/11 15:35:08   |
1     0
بخشی از خدمات این سامانه، اطلاع رسانی قیمت کالا‌هایی است که مشمول قیمت تثبیتی هستند و سازمان حمایت قیمت‌های مصوب را اعلام می‌کند و بخشی دیگر کالا‌هایی است که واحد‌های تولیدی قیمت خود را در سامانه ۱۲۴ درج می‌کنند و سازمان حمایت در راستای تامین حقوق مردم طبق ضوابط تعیین قیمت، موارد را مورد رصد قرار می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/14 22:38:05   |
0     0
برای نظارت دقیق، هدفمند و موثر و برخورد سریع با متخلفان، لازم است همه تولید کنندگان، وارد کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات که از ارز رسمی ( دلار 4200 تومان ) بهره مند شده و می شوند، نسبت به تعیین قیمت کالا و خدمات براساس ضوابط قیمت گذاری مصوب اقدام کنند.در این اطلاعیه از همه تولید کنندگان، وارد کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات خواسته شده است تا فهرست قیمت ها را برای ثبت در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات (( به نشانی www.124.ir )) به ادارات کل تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارایه کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/16 17:55:24   |
1     0
:ثبت قیمت ها در سامانه 124 در کنترل بازار موثر خواهد بود و دست ما را برای برخورد با تخلفات باز می کند. و باید برای نظارت بیشتر بر قیمت کالاها مقرر شود تمامی بنگاه های اقتصادی که از ارز رسمی کشور استفاده می کنند قیمت محصولات خود را در سامانه 124 ثبت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/21 23:04:14   |
0     0
گرانفروشی عبارت است از «عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به  بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده به وسیله مراجع قانونی ذی‌ربط، عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام دادن هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه السادات حیدری |   1398/05/23 14:01:48   |
0     0
گرانفروشی فقط شامل کالا نیست و خدمات را نیز شامل می‌شود. بنا بر تعریف ماده 57 گرانفروشی عبارت است از «عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده به وسیله مراجع قانونی ذی‌ربط.»
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/26 23:51:45   |
1     0
سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است . اگر شخصی با گران فروشی مواجه شد می تواند ان را در این سایت ثبت کند تا دولت به ان رسیدگی کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics