تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مدلی برای صندوق‌های کارآفرینی

جلسه دفاع رساله دکترای کارافرینی با عنوان «مدل‌سازی ارزشیابی فرصت طی کنش کارآفرینانه در محیط فازی» با گرایش فناوری در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیده الهه عادل، دانشجوی رشته کارآفرینی در مقطع دکتری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با راهنمایی دکتر علی مبینی دهکردی، و مشاوره دکتر یداللهی و دکتر عادل آذر، به مدت بیش از دو سال بر روی این پژوهش مطالعه و تحقیق کرده است تا معیارهای ارزشیابی فرصت‌های پیش روی کارآفرینان را دریک مدل ارائه کند. مدلی که امکان دستیابی به فرصت‌های برتر را به کارآفرین می‌دهد تا بتواند از بین آنها بهترین گزینه ممکن را انتخاب کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سیده الهه عادل رستخیز، در توضیح این پژوهش گفت: معمولا کارآفرینان با فرصت‌های متعددی برای کسب و کار خودشان روبرو هستند، اما مسئله مهم این است که زمان و منابع محدود امکان پیگیری همه فرصت‌ها را نمی‌دهد.

 

در این مرحله بحث ارزشیابی فرصت مطرح می‌شود. هدف اصلی پژوهش این است که تشخیص دهیم کدام فرصت‌ها، از اهمیت و اولویت و امکان توفیق بیشتری برخوردارند.

 

وی در خصوص معیارهای مورد نظر برای ارزشیابی فرصت‌ها در مدل تصمیم‌گیری خود افزود: با مطالعه بیش از ۲۵۰ مقاله علمی در این زمینه، معیارهایی را استخراج کرده و بین خبرگان به بحث گذاشتیم تا ببینیم که آیا این معیارها واقعا فرصت را شناسایی می‌کنند یا خیر. معیارهای مد نظر این پژوهش شامل عوامل مالی و اقتصادی مانند بازار و میزان تقاضا برای محصول یا خدمتی که فرصت عرضه می‌کند و نیز مطلوبیت از نظر متقاضی یا مشتریان هدف، همچنین امکان سنجی فرصت، و سرمایه انسانی (که بخش مهمی در ارزشیابی فرصت است) می‌شود.

 

با توجه به اینکه پژوهش مورد نظر در حیطه عمل، در دو سازمان مختلف بررسی شده و نتایج خوبی حاصل شده است؛ از این مدل می‌توان در صندوق‌های کارآفرینی و موسسات و شرکت‌های مربوطه استفاده کرد.

 

در نهایت هیأت داوران نتایج و دستاوردهای پژوهش را مطلوب دانسته و پژوهش مورد نظر را شایسته درجه عالی دانستند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics