تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارتباط صنعت با دانشگاه دلیل موفقیت در حوزه دفاعی

رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از دلایلی که در حوزه دستاوردهای دفاعی موفق شده ایم این است که ارتباط صنعت و دانشگاه در این حوزه بسیار خوب بوده است.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل ازخبرگزاری مهر، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در نشست روسای دانشگاه های کشور در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید راهکاری پیدا کنیم که دانشگاه ها از شرایط روزمره خارج شوند و اگر این نوع مسائل دست و پاگیر را در دانشگاه ها رها نکنیم، نمی توانیم از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: باید الگویی برای فعالیت دانشگاه ها تعیین شود. رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: امروز دغدغه یک رئیس دانشگاه در آغاز سال تحصیلی، خوابگاه، تغذیه، افزایش نرخ در بازار و هزینه هاست که نباید این چنین باشد.

 

نیلی احمدآبادی گفت: این در حالی است که دانشگاه های بزرگ چنین دغدغه هایی را ندارند. وی اظهارداشت: آموزش عالی در ایران تکه تکه شده و در حکمرانی آموزش عالی دچار تفکیک وظایف هستیم که این امر به نفع دانشگاه ها نیست.

 

نیلی احمد آبادی گفت: بیشترین دغدغه آموزش عالی در حوزه آموزش متمرکز شده، در حالی که پژوهش نیز باید مورد توجه قرار گیرد و دستاوردهای علمی و فناوری این مراکز بالفعل شود.

 

رئیس دانشگاه تهران افزود: چرا کارخانجات کشور باید با یک تهدید دچار مشکل و تعطیلی شوند و این امر به دلیل این است که نوآوری در صنعت وجود ندارد. وی گفت: یکی از دلایلی که در حوزه دستاوردهای دفاعی موفق شده ایم این است که ارتباط صنعت و دانشگاه در این حوزه بسیار خوب بوده است.

 

نیلی احمد آبادی عنوان کرد: اعلام می کنیم که دانشگاه ها وظیفه خود می دانند تا در خدمت کشور باشند و باید الگوی روشن تری در این زمینه طراحی شود. وی افزود: امسال باید بودجه به نحوی طراحی شود که بتوانیم گفتمان ارتباط با صنعت را به عمل تبدیل کنیم.

 

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: اشتغال پایدار و مفید بدون حضور و  مشارکت دانشگاه ها رخ نمی دهد. نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که اگر می خواهیم مسئله اشتغال را به صورت پایدار حل کنیم باید در تمامی طراحی و الگوها دانشگاه حضور داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: امروز دانشگاه ها از نظر فکری و روحی این آمادگی را دارند که در حوزه های مختلف فعالیت کنند. نیلی احمدآبادی با بیان اینکه علم مرز جغرافیایی نمی شناسد، گفت: اگر نتوانیم دانشجویان دکتری و اساتید را برای فرصت های مطالعاتی به خارج از کشور اعزام کنیم، از قافله عقب می مانیم. رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: در زمان جنگ دولت ارز بورسیه ها را پرداخت می کرد و دانشگاه ها در آن زمان در این زمینه مشکل مالی نداشتند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics