تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تخلفات و حوادث انتظامی و قضایی در بازار طلا و ارز: مروری بر آخرین رخدادها

جابجایی و سهولت انتقال و تبدیل به وجه نقد در بازار طلا و ارز زمینه ساز تخلفات گوناگونی می باشند. در بازار طلا و ارز زمانی که تقاضا برای طلا و ارز بالا می رود بعضی از افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از شلوغی بازار اقدام به تخلفات گوناگویی می نمایند که جعل اسکناس ارزی و ضرب سکه تقلبی از این قبیل است. موارد دیگر از قبیل دزدی، قتل و ... نیز در ارتباط با تخلفات این بازار بچشم می خورد. عدم توجه یا نا آگاهی از شرایط معاملات اصولی و قانونی و نبود دانش و سواد مالی مربوط می تواند بارهزینه ای زیادی برای اشخاص ایجاد می نماید. اما چرا داشتن سواد مالی در این زمینه مهم است؟ سواد مالی هرکس، بسته به وضعیت، مسئولیت و اهدافش در زندگی متفاوت است. روشی که افراد در به دست آوردن پول به کار می گیرند یا نوع مدیریتی که در خرج کردن آن پیش می گیرند به همان سواد مالی بستگی دارد. داشتن سواد مالی هم برای فرد و هم برای اقتصاد حائز اهمیت است. روش مقابله هر کس با بحران های مالی و مشکلات اقتصادی و تخلفات قضایی و.. با دیگری متفاوت است و به اطلاعات مالی او بستگی دارد. بنابراین آگاهی از تخلفات و حوادث می تواند باعث کاهش حوادث پیش رو و نوعی مدیریت هزینه باشد. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با حوادث و تخلفات بازار ارز و طلا پرداخته شده و یک "گنجینه خبر" در ارباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات مالی مرتبط با بازار طلا و ارز در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/08/25:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/11/30: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/07/30: 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/4/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/4/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/11/30: 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1398/05/13 00:02:12   |
0     0
به هر ترتیب لازم است در زمان خرید طلا به مغازه‌دار اطمینان داشته باشید با این همه اگر این اعتماد و اطمینان وجود نداشت و احساس کردید تخلفی روی داده، می‌توانید به بازرسانی مراجعه کنید که از طرف اتحادیه طلافروشان برای هر محدوده طلافروشی در نظر گرفته شده‌اند. این بازرسان می‌توانند درباره طلایی که خریده‌اید نظر بدهند. حضور دائمی بازرسان در مغازه‌های طلافروشی هم از جمله راهکارهایی است که اتحادیه طلا و جواهر برای رفع مشکلات مشتریان در نظر گرفته است. گاهی که فروشنده طلا را گران می‌فروشد اما نمی‌توانی کاری انجام دهی؛ استقرار بازرسانی که از اتحادیه در بین طلافروشان حضور دارند به نظر راهکار مناسبی برای پیشگیری از این مشکل به شمار می‌رود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/18 20:56:45   |
0     0
در شرایطی که خرید و فروش دلار و ارز از سوی دستگاه نظارتی و انتظامی رصد می شود، بازار طلا دومین مقصد دلال ها و مردمی بود که به دنبال تبدیل سرمایه خود بودند و این بازار نیز دستخوش تغییراتی قرار گرفته، به‌گونه‌ای که محمد کشتی آرا رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: در شرایطی که تقاضا برای خرید طلای آبشده افزایش یافته است کلاهبرداری و فروش طلای قلابی نیز افزایش یافته است، از این‌رو مردم باید تنها از مکان های معتبر خرید خود را انجام دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/18 23:12:09   |
0     0
تخلفات احتمالی ممکن است به دلیل این باشد که طلا از نقد شوندگی بالایی برخوردار است و متقاضیان زیادی برای خرید دارد ضمن آنکه در شرایط تورمی کاهش ارزش را در پی ندارد بلکه با افزایش ارزش همراه است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/20 13:00:01   |
0     0
نوسان ها و تلاطم های شدید بازار ارز از مهم ترین تهدیدات پیش روی اقتصاد است که سال گذشته بخش های مختلف اقتصادی را دچار چالش کرد.
برای مقابله با این چالش قرار است بزودی بازار متشکل ارزی آغاز بکار کند که با راه اندازی آن، بازیگران بازار ارز ساماندهی شده و دلالان و معاملات کف خیابان به حاشیه رانده شوند.
هم اکنون بازار دبی و سلیمانیه عراق به عنوان مراجع مهم تعیین قیمت دلار و ارز در داخل کشور به شمار می روند که این موضوع، مدیریت بازار ارز در داخل را با مشکلاتی مواجه می کند، اما قرار است با راه اندازی بازار متشکل، این بازار به مرجع تعیین قیمت روزانه دلار و سایر ارزها تبدیل شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/20 13:46:15   |
0     0
قلب سکه، یعنی سکه‌ای مشابه و همانند سکه‌های رسمی، رایج و بانکی ساخته و به جای آن عرضه شود به طوریکه هر فرد متعارفی با دیدن سکه دچار اشتباه شود.
در ماده ۵۱۸ قانون مجازات اسلامی آمده است که هرکس شبیه هرنوع مسکوک طلا یا نقره داخلی یا خارجی از قبیل سکه بهار آزادی‌، سکه‌های حکومت‌های قبلی ایران‌، لیره و نظایر آن را از پولها و ارزهای دیگر که مورد معامله واقع‌ می‌شود، بسازد یا عالما داخل کشور نماید یا مورد خرید و فروش ‌قرار دهد یا ترویج سکه قلب نماید به حبس از یک تا ده سال ‌محکوم می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics