تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وزیر اقتصاد قطر تحریم‌ها را نعمت دانست

وزیر اقتصاد قطر گفت: تحریم‌های ۱۵ ماهه عربستان و متحدانش بر ضد قطر، برای اقتصاد این کشور یک نعمت است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، شیخ احمد بن جاسم محمد آل ثانی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: از زمان شروع محاصره قطر، صادرات ۱۹ درصد و تجارت آن ۱۶ درصد افزایش یافته است. وی هم چنین به نقل از بانک جهانی گفت که رشد اقتصادی قطر در سال جاری به ۲.۹ درصد می‌رسد که سریع‌ترین نرخ رشد در بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است. وی افزود: کار خود را به خوبی انجام می‌دهیم و از منظر اقتصادی، تحریم‌ها یک نعمت است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وزیر اقتصاد قطر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به از دست رفتن بازار ۱۱۰ میلیون نفری کشورهای عربی گفت: در عوض بازاری با ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت به روی ما گشوده شده که کشورهای ترکیه، ایران، آذربایجان، ارمنستان، پاکستان و آسیای مرکزی را در بر می‌گیرد.

 

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ کلیه روابط خود را با قطر قطع کردند و این کشور را تحریم و محاصره کردند. اقتصاد قطر تاکنون توانسته است با پیامدهای این تحریم و محاصره به خوبی مقابله کند و صندوق سرمایه‌گذاری قطر میلیاردها دلار به بخش‌های مختلفی که از تعلیق سرمایه‌گذاری کشورهای عربی متضرر شده بودند تزریق کرده است.

 

شیخ احمد گفت این کشور به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جنوب شرق آسیا، اروپا و بازارهای نوظهور است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics