تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تأمین خدمات مساکن مهر هیچ نظام تأمین مالی مشخصی نداشت

معاون وزیر راه و شهرسازی آماده سازی و تامین زیرساخت‌ها را مهمترین مشکل سایت‌های مسکن مهر شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: ما هیچ امساکی برای خرج منابع شرکت در جهت ارتقای کیفیت شهرهای جدید نداریم، اگرهم تاکنون نقدی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سایت مسکن مهر این شهرها شده است همگی در جهت اصلاح این مناطق بوده تا در آینده به محله‌های فقیرنشین و یا یک حاشیه نشینی رسمی تبدیل نشوند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح پروژه‌های روبنایی و واحدهای مسکن مهر شهرجدید پردیس با تاکید براینکه واحدهای مسکن مهر این شهر جدید جزء آخرین پروژه‌های شروع شده در دولت دهم به شمار می‌رود گفت: قطعا این پروژه با حجم ۸۲ هزار واحدی بسیار سخت‌تر از پروژه ساختمان سازی بوده و به عنوان یک پروژه شهرسازی یاد می‌شود. پروژه‌ای که علاوه بر ساخت مسکن باید تمام زیرساخت‌ها، زیربناها و روبناهای لازم برای یک کلانشهر را در خود جای می‌داد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: در سال ۹۲ که دولت یازدهم ماموریت ساخت این پروژه را بر عهده گرفت، مجموعه وزارت راه وشهرسازی تماما در اختیار پروژه‌های مسکن مهر قرار گرفت، چراکه همچنان بخش عمده‌ای از افتتاح‌ها باقی مانده بود و باید طبق زمان‌های تعهد شده به متقاضیان تحویل داده می‌شد.

 

طاهرخانی با تاکید براینکه اگر اتمام پروژه‌های مسکن مهر کار ساده‌ای بود در همان دولت قبل و در زمان‌های معین انجام می‌شد و افتخارش نصیب خوشان می‌شد گفت: ما در سال ۹۲ با مشکلات زیادی مبنی بر عدم برنامه‌ریزی مناسب جهت تأمین آب، برق و حتی فاضلاب واحدهای مسکن مهر این منطقه بودیم چراکه سایت مسکن مهر پردیس در محل‌های نامناسبی انتخاب شده. در این میان فاز ۸ شرایط نسبت به فازهای ۵، ۹ جدید و ۱۱ داشت که از هیچ گونه محاسبات شهرسازی برخوردار نبودند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد جدید شرکت عمران شهرهای جدید در ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط بیان کرد: ما در این پروژه باید پیش از آغاز ساخت مسکن به آماده سازی و تامین زیرساخت‌های لازم در مناطق مذکور بپردازیم. پروسه‌ای که خود حدودا یک سال و نیم به طول خواهد انجامید.

 

وی پیشرفت فیزیکی ساختمانی شهر جدید پردیس در سال ۹۲ را ۳۵ درصد و همچنین عملیات محوطه سازی و آماده سازی آن را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: مسکن مهر در ابتدا برای ساخت واحدهای مسکونی نظام تامین مالی مشخصی داشت، در حالی که روش تامین مالی خدمات روبنایی و زیربنایی آن به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته بود.

 

به گفته این مقام مسئول ۸۲ هزار واحد مسکونی پردیس تقریبا به ۸۰ مدرسه نیاز دارد که در زمان آغاز طرح هیچ بودجه‌ای برا‌ان در نظر نگرفته شده. مساله‌ای که خوشبختانه در حال حاضر تا حد زیادی رفع شده است.

 

طاهرخانی آماده سازی و تامین زیرساخت‌ها را مهمترین مشکل سایت‌های مسکن مهر شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از ساخت واحدهای مسکونی پردیس انجام شده و متوسط پیشرفت فیزیکی آن‌ها بالای ۸۰ درصد است که به دلیل عدم تامین خدمات شرایط تکمیل آن‌ها وجود ندارد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

وی همچنین اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۶ مدرسه با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در پردیس وجود دارد که به محض اسکان جمعیت و تجهیز آن از سوی وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی خواهد شد. همچنین خدمات آتش‌نشانی خوبی نیز با همکاری شهرداری پردیس در این شهر مستقر شده  که توانستیم این بخش را به ماشین‌آلات نردبان‌دار تجهیز کنیم.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تمامی منابع این شرکت در خدمت پروژه‌های روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید خواهد بود گفت: اخیرا با کمک ابتکاری که در اجرای مراکز محله با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرهای جدید به کار گرفته شده است تلاش داریم تا خدمات انتفاعی و غیرانتفاعی را به طور همزمان و متمرکز در این شهرها ارائه کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

 

طاهرخانی در پایان خاطرنشان کرد: ما هیچ امساکی برای خرج منابع شرکت در جهت ارتقای کیفیت شهرهای جدید نداریم. اگرهم تاکنون نقدی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سایت مسکن مهر این شهرها شده است همگی در جهت اصلاح این مناطق بوده تا در آینده به محله‌های فقیرنشین و یا یک حاشیه نشینی رسمی تبدیل نشود.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics