تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توجه ویژه به آموزش کاربردی حسابداران

دبیر کل جامعه حسابداران رسمی ایران معتقد است از آنجایی که بازار سرمایه و حسابداری و حسابرسی با هم رابطه تنگاتنگی دارند باید به آموزش حرفه‌ای و کاربردی حسابداران توجه ویژه شود.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  ایسنا، سید محمد علوی - دبیر کل جامعه حسابداران رسمی- در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز مالی و جامعه حسابداران رسمی ایران که در سازمان بورس تشکیل شد، گفت: ذینفع اصلی حرفه حسابرسی، بازار سرمایه است و همیشه این بازار  در رشد حسابداری و حسابرسی نقش کلیدی داشته، بنابراین این انتظار وجود دارد که کیفیت حسابرسی افزایش یابد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی درباره لزوم آموزش به حسابداران و حسابرسان گفت: حسابرسان باید سالی ۴۰ ساعت اجباری آموزش ببینند نهادهای مرجع و حرفه‌ای این اجبار را گذاشته‌اند. در حال حاضر آموزش حرفه‌ای تنها تبدیل شده به آموزش دانشگاهی و اگر بخواهیم در آموزش‌های خارج از دانشگاه هم آن را تکرار کنیم چیز جدیدی حاصل نمی‌شود ما انتظار داریم این ۴۰ ساعت واقعا آموزش حرفه‌ای و کاربردی باشد. دبیر کل جامعه حسابداران و حسابرسان رسمی گفت: آموزش‌های حرفه‌ای در دنیا طبق بررسی نمونه‌های واقعی است، ما خلا چندانی در حوزه دانشی در حسابرسی و حسابداری نداریم، ولی باید کلاس‌های حرفه‌ای گذاشته شود.

 

علوی افزود: باید بدانیم در هر صنعت خاص چه اتفاقی می‌افتد، باید نقشه راه داشته باشیم تا وضعیت علمی ارتقا یابد. علیزاده- مدیرنظارت بر ناشران سازمان بورس- نیز در این نشست گفت: باید نقاط ضعف را شناسایی کرد و دید که چه کسانی از بین افرادی که تحلیل می‌کنند و اطلاعات می‌دهند یا کسانی که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند، اظهار نیاز علمی می‌کنند تا دانش حسابداری را نه تنها به صورت آکادمیک، بلکه به صورت کاربردی آموزش دهیم.

 

ناصر امیدواری - مدیرعامل مرکز مالی - نیز درباره این تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی گفت: مرکز مالی ایران در حوزه آموزش نماینده چهار بورس کشور و شرکت سپرده گذاری مرکز است و در حوزه بازار سرمایه نقش آفرینی می‌کند.

 

وی افزود: در سال ۱۳۹۰ اولین شرکتی که اطلاعاتش روی کدال آمد شرکت بورس تهران بود که این اتفاق بسیار خوشایند بود. یکی از ارکان مهم در بازار سرمایه نیز حسابرسان هستند با توجه به گسترش بازار سرمایه و توسعه لحظه‌ای این بازار و حضور بازیگران مختلف و نقش‌های مختلفی که حسابرسان رسمی دارند مهم است که نسبت به تغییرات لحظه‌ای دانش کسب کنند. وی توضیح داد: بخشی از فعالیت ما آموزش افرادی است که فارغ التحصیل شدند، ما میخواهیم این دانشجوها را حرفه‌ای آموزش دهیم تا بهتر وارد بازار کار شویم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics