تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از سال آینده پذیرش شرکتهای کوچک در فرابورس امکان پذیر می شود

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران؛ از سال آینده پذیرش شرکت های کوچک و متوسط با حداقل سرمایه 100 میلیون تومان در فرابورس ایران امکان پذیر می شود.


به گزارش آخرین اخبار حسابداری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، هامونی با بیان مطلب فوق، گفت: یکی از رسالت های اصلی فرابورس ایران تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط است. این شرکت ها که عموما اس.ام.ای(SME)خوانده می شوند، در تولید ناخالص داخلی کشور نقش پررنگی دارند و تامین حدود 20 درصد از(GDP) را به خود اختصاص داده اند و 45 درصد اشتغال کشور به آنها وابسته است.


وی با تاکید بر فراهم شدن امکان تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق فرابورس عنوان کرد: امکان ورود شرکت‌های متوسط و کوچک به بازار سرمایه، افزایش تامین مالی این بنگاه ها را در پی خواهد داشت.


هامونی ضمن اشاره به تجربه مثبت سایر کشورها از جمله آمریکاى شمالى، هند، انگلستان و چین در تشکیل بازار(SME) بیان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که در زمینه ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه فعالیت داشته اند، رشد مثبتی در تامین مالی صنایع کوچک تجربه کرده اند.


مدیرعامل فرابورس ادامه داد: با امضای تفاهم نامه بین شرکت فرابورس و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، بخشی از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به همراه شرکت های دانش بنیان دارای مجوز می توانند از سال آینده در بازار(SME) وارد شوند، و همچنین با توجه به احتمال افزایش ظرفیت های آتی این شرکت ها، امکان ورود آنها به بازار اول و دوم بورس پیش بینی شده است.


هامونی در خصوص حداقل سرمایه مجاز برای ورود بنگاه های کوچک و متوسط به بازار(SME) بیان کرد: شرکت ها با سرمایه حداقل ١٠٠ میلیون تومان و سقف ٥٠ میلیارد تومان می توانند به بازار جدید وارد شوند. درخواست آنها از طریق هیات پذیرش بازار(SME) بررسی می شود و بعد از تایید، امکان فعالیت آنها در بازار سرمایه با تابلوی مستقل فراهم خواهد شد.


وی سپس افزود: ورود بنگاه های کوچک و متوسط به بازار سرمایه یک شروع جدید است. طراحی آن منحصر به فرد بوده و ساز و کار آن با بازارهای دیگر متفاوت است و همراه با دستور العمل های جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.


مدیرعامل فرابورس ضمن تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی، عنوان کرد: یکی از مسایل اصلی بازار(SME) بحث جذب سرمایه گذاری خارجی است. برخی شرکت های بین المللی مایل هستند به این بازار وارد شوند و این امر زمینه شفافیت و افزایش استاندارهای اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط را رقم خواهد زد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: مسایل مالیاتی و عدم شفافیت شرکت های کوچک و متوسط از جمله موانع پیش روی این بازار جدید است. عملکرد شرکت های کوچک و متوسط باید با اعمال حاکمیت شرکتی به سطح استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

 

منبع خبر: سایت اخرین اخبار حسابداری
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics