تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صدور ۸۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای طرح‌ اشتغال روستایی

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از رشد ۳۵۰ درصدی عملکرد این صندوق در دولت یازدهم خبر داد و گفت: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای طرح اشتغال روستایی صادر شده است.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا مهدی حسین‌نژاد اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون عملکرد صندوق، رشد ۳۵۰ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل از آن داشته و در این مدت صندوق تلاش کرده علاوه بر گسترش بازار شرکت‌های تعاونی، توان مالی آن‌ها را از طریق تسهیل در خرید مواد اولیه به شکل اعتباری تقویت کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تصریح کرد: بیش‌ترین مصوبات صندوق در سال ۱۳۹۶ از جهت نوع طرح به طرح‌های در حال بهره‌برداری اختصاص پیدا کرده که عمدتاً جهت خرید مواد اولیه و نهاده‌های لازم برای تولید صرف می‌شود. ارائه تضمین، حمایت از کارگاه‌های تولیدی، افزایش توان رقابت‌پذیری تعاونی‌ها و ایجاد بازارهای جدید برای شرکت‌های تعاونی از دیگر اقدامات حمایتی صندوق بوده است.

 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون هم‌چنین کمک به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تعاون، طراحی سامانه ثبت ایده‌ها، ایجاد سامانه رتبه‌بندی تعاونی‌ها، همکاری با موسسه دانش بنیان برکت، مشارکت در طرح‌ اشتغال فراگیر و طرح اشتغال پایدار روستایی و صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات صندوق در دولت یازدهم برشمرد.

 

حسین‌نژاد در  ادامه از صدور ۸۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای طرح‌های اشتغال روستایی خبر داد و گفت: تاکنون طرح‌های متعددی برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان در صندوق به تصویب رسیده و برای ۸۰ میلیارد تومان از طرح‌های اشتغالزا، ضمانت‌نامه صادر شده است که جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، برای آنکه تسهیلات اشتغال روستایی به اشتغال پایدار منجر شود، صندوق سیستم اعتبارسنجی ویژه اعتبارات خرد را به منظور بررسی طرح‌ها ایجاد کرده که بر اساس آن مجریان طرح از جهت داشتن مهارت و اهلیت کار مورد اعتبار سنجی قرار می‌گیرند و پس از آن، اعتبارسنجی شرکت‌ها و طرح‌های بزرگ اشتغالزا از نظر شاخص‌های مالی و بازرگانی در دستور کار قرار می‌گیرد. وی در پایان مجموع ضمانت‌نامه‌های صادره بخش تعاون در حوزه صنعت را ۳۰ درصد، حوزه کشاورزی را ۴۰ درصد و حوزه خدمات را ۳۰ درصد عنوان کرد.

 

 طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. کارشناسان معتقدند اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها و حل بیکاری در مناطق محروم و روستایی می‌شود. سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی توسط مجلس به این طرح اختصاص یافت و چهار بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید مامور توزیع این منابع به متقاضیان وام اشتغال روستایی شدند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics