تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تخصیص کل ظرفیت پذیرش امسال به دانشجویان غیرشهریه‌پرداز

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سیاستهای دانشکده برای پذیرش دانشجو برای سال جاری، گفت: بر اساس سیاست‌های کلی دانشگاه، امسال کل ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور به دانشجویان غیرشهریه‌پرداز تخصیص یافته است.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا  دکتر علی طبیبی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته پذیرش دانشجوی دکترای عمومی برای دو ترم مهر ماه و بهمن ماه انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال از طریق کنکور حدود 213 دانشجوی پزشکی عمومی در دانشکده پذیرش می‌شود که کل این ظرفیت به دانشجویان غیرشهریه‌پرداز تخصیص یافته، برخلاف سال‌های گذشته که بین 30 تا 40 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو به دانشجویان شهریه پرداز تعلق داشت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه سال گذشته در کل 290 دانشجو از طریق کنکور و سایر روش‌ها از جمله پذیرش دانشجوی خارجی و غیره در دانشکده پذیرش شد، عنوان کرد: سال گذشته بیش از 30 درصد ظرفیت پذیرش به دانشجویان شهریه‌پرداز تخصیص داشت.  وی ادامه داد: امسال نیز ظرفیت اعلام شده در دفترچه کنکور 108 نفر برای مهر ماه و 105 نفر برای بهمن ماه بوده که امکان تغییر و یا افزایش این آمار نیز وجود دارد.

 

اولویتهای دانشکده در پذیرش دانشجوی خارجی

وی با اشاره به برنامه دانشگاه برای جذب دانشجوی خارجی در این دانشکده، عنوان کرد: طی 4 سال اخیر در زمینه جذب دانشجوی خارجی پیشرفت خوبی داشته‌ایم. در گذشته دانشجوی خارجی تنها در قالب تفاهم‌نامه همکاری با سایر کشورها و به صورت بورسیه جذب می‌شد. با این حال چند سالی است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دانشجوی خارجی غیربورسیه از کشورهای منطقه و برخی کشورهای فارسی زبان در دوره پزشکی عمومی و برخی دوره‌های مشاهده‌گر و فوق تخصصی مانند چشم و اورولوژی پذیرش می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه دوره بالینی آموزش دانشجویان خارجی به زبان فارسی تدریس می‌شود، اظهار کرد: در هیچ جای دنیا آموزش پزشکی به زبان غیربومی تدریس نمی‌شود، چراکه دانشجو باید توان برقراری ارتباط با بیمار و خانواده‌های آنها را در بخش‌های بالینی داشته باشد.

 

وی با اشاره به آمار پذیرش دانشجوی خارجی برای سال جاری، عنوان کرد: دانشجویان خارجی دانشگاه دو دسته هستند؛ دسته اول آنهایی که با استفاده از تبلیغات و قراردادهای علمی منعقد شده با سایر کشورها پذیرش می‌شوند، دسته دوم دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشورند که به هر دلیل خواهان بازگشت و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور هستند. دانشگاه ظرفیتی را برای این دانشجویان در نظر گرفته ولی هنوز پذیرش انجام نشده است.

 

وی همچنین با اشاره به برخی اعتراض‌های دانشجویی در خصوص پذیرش خارج از ظرفیت دانشگاه، عنوان کرد: ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها از طریق سیاست کلی وزارتخانه و بر اساس نیاز کشور تعیین می‌شود و دانشگاه نمی‌تواند دخالت زیادی در این تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

 

حرکت دانشکده به سمت دانشگاه کارآفرین و بهره‌ور

دکتر طبیبی در خاتمه به برنامه‌ها و اولویت‌های جدید دانشکده پزشکی اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل 3 و 4 یعنی دانشگاه‌های بهره‌ور و کارآفرین جزو اولویت‌های ماست. به عبارت دیگر در دنیای امروز وظیفه دانشگاه‌ها تنها آموزش و تحقیقات صرف نیست، بلکه باید تحقیقات و برنامه‌های آنها به ارتقای سطح رفاه افراد جامعه بینجامد که این ماموریت در دانشگاه‌های علوم پزشکی، "سطح رفاه سلامت" تعریف می‌شود. در همین راستا بیشتر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده به سمت برنامه‌های با کیفیت و ثروت‌آفرین و در نهایت تربیت دانشجویانی توانمند و جامعه‌نگر سوق پیدا کرده است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics