تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد شاخص بورس به مدد پتروشیمی‌ها

معامله‌گران بورس تهران شاهد ورود نقدینگی به گروه خودرو و ساخت قطعات بودند بطوری که بسیاری از نمادهای بورس توانستند ۶۴ درصد رشد قیمت را تجربه کنند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  ایسنا، ‌ امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با باز شدن معاملات شاهد رشد فزاینده‌ای بود بطوری که در نیمه ساعات معاملاتی توانست حدود ۳۰۰۰ واحد رشد کند، اما در ادامه مقداری کاهش یافت و در نهایت با رشد ۲ هزار و ۳۶۱ واحد نسبت به روز گذشته ۱۵۸ هزار و ۷۲ واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز امروز ۷۰۳ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۶ هزار و ۵۵۸ واحدی بالا رفت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در حالی مدتی است که فعالان بازار سرمایه شاهد نوسان شدید قیمت‌ها و رشد برخی از گروه‌ها مخصوصا در گروه‌های فلزات اساسی و پتروشیمی بودند که رشد قیمت دلار در طی ماه‌های گذشته علت ریشه‌ای افزایش قیمت‌ها در بورس تهران است. اما در عین حال ریسک‌های سیستماتیک موجود در بازار و ابهامات اقتصادی باعث شده یک روز در بورس تهران شاهد صف خرید و روز دیگر شاهد صف فروش باشیم.

 

شاخص آزاد شناور امروز ۲ هزار و ۶۰۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۶۸ هزار و ۵۱۶ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۶۸۴ و ۴۹۶۸ واحد رشد کرده‌اند. آزادسازی سقف رقابت قیمت‌های محصولات پتروشیمی در بورس کالا این روزها در معاملات بورس اوراق بهادار در گروه‌های پتروشیمی و محصولات شیمیایی تاثیر بسزایی داشته بطوری که امروز بار دیگر نمادهایی از شرکت‌های پتروشیمی بیشترین تاثیر را بر روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

سرمایه‌گذاری نفت، ‌گاز و پتروشیمی تامین، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی مبین هر یک به ترتیب ۱۷۰، ۱۴۳، ۱۳۸ و ۱۲۴ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشته‌اند، اما در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس و فولاد خوزستان به ترتیب با ۹۴، ‌ ۵۳ و ۴۴ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

 

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای شاهد رشد قیمت پایانی تمام سهم‌ها جز پالایش نفت شیراز بودیم هر چند که بسیاری از سهام امروز رشدشان کمتر از ۲ درصد بود. همچنین در گروه محصولات شیمیایی اغلب سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند، اما همچون روزهای گذشته صف خرید تنها در چند سهم این گروه دیده می‌شد، ‌ اما امروز نقدینگی بیشتری به سمت گروه خودرو و ساخت قطعات رفت و سبب شد تقریبا تمامی سهم‌های این گروه تا سقف نزدیک ۵ درصد رشد قیمت را شاهد باشند. همچنین در این گروه در بسیاری از سهم‌ها شاهد سطح پایدار خرید بودیم.

 

حجم معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و تعداد معاملات عدد ۲۳۱ هزار و ۸۰۰ را تجربه کرد. شاخص کل فرابورس نیز امروز با رشد کم سابقه ۴۲ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۸۳۷ بالا رفت. ارزش معاملات این بازار رقم ۶۸۸ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات از رقم ۱.۳ میلیون سهم در اوراق مالی گذشت.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics