تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نوروزی سبز در انتظار فعالان بازار سرمایه

در گروه معدنی و فلزات اساسی طبق تجربه سنوات گذشته سعی بر این شده تا نرخ هایی میانگین برای محصولات خود در سال مالی آتی در نظر بگیرند تا با افت قیمتهای جهانی ناچار به تعدیل منفی قابل توجهی در سود هر سهم خود نشوند.

در بررسی بودجه های سال مالی آتی شرکتها که تا کنون اکثر آنها روی سایت کدال قرار گرفته است به نظر می رسد به طور میانگین آنچه که برآورد شده دور از واقعیت نباشد هرچند که در برخی گروه ها به طور مثال صنعت خودروسازی شرکتی همچون ایران خودرو بودجه ای کاملاً محتاطانه ارائه کرده در حالی که برآورد درآمد هر سهم سایپا معقولانه تر به نظر می رسد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در گروه معدنی و فلزات اساسی طبق تجربه سنوات گذشته سعی بر این شده تا نرخ هایی میانگین برای محصولات خود در سال مالی آتی در نظر بگیرند تا با افت قیمتهای جهانی ناچار به تعدیل منفی قابل توجهی در سود هر سهم خود نشوند.

نیما ملایی در ادامه افزود: آنطور که از صنایع مختلف در بازار سرمایه انتظار می رفت، اولین پیش بینی سود هر سهم شرکتها به طور معقولی برآورد شده و خوشبینی یا بدبینی خاصی رابرای سال 96 ایجاد نکرده است. البته گفتنی است که این بودجه نسبت به عملکرد سال مالی 95 شرکتها بسیار بهتر بودند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری کشور در بهار سال آینده عنوان کرد: طبق تجربه سنوات گذشته انتخابات ریاست جمهوری و اظهارنظرهای بین المللی، فضای سیاسی حاکم بر بازار های مختلف را تحت تاثیر قرار خواهد داد که این امر موجب ایجاد نوسان در قیمت ارز، نفت و کامودیتی ها می شود. از طرفی با توجه به اینکه کنترل تورم که جز سیاستهای اصلی دولت فعلی است، تا پایان دولت ادامه داشته باشد. همچنین افراد در این مواقع محتاطانه تر رفتار می کنند پیش بینی می شود پیش از انتخابات و تا بهار سال آینده روند متعادل و مثبتی را در بازار بورس تجربه کنیم، اما این روند به دور از هیجان و به صورت معقول خواهد بود.

ملایی ادامه داد: پس از اتمام انتخابات فضای حاکم بر اقتصاد کشور خصوصاً بازار سرمایه مثبت تر خواهد شد و احتمال رشد نرخ ارز و تورم نیز می رود که اگر این امر با گشایش های بین المللی همراه شود خود را در رشد قیمت سهام و سودآوری شرکتها آشکار خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطر نشان کرد: به طور کل با توجه به عوامل مذکور همچنین اصلاح قابل توجه و افت قیمت سهام گروه خودرویی که می توانند در نقش لیدر بازار بورس حاضر شوند، انتظار می رود سال 96 و در نوروز روند بهتری را در بازار بورس شاهد باشیم که این روند در نیمه دوم سال آینده قوت بیشتری خواهد یافت، اما همانطور که عنوان شد روند آن معقول و به دور از هیجان خواهد بود.

منبع خبر: بورس نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics