تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۲۳۵ هزار کارگر زیر پوشش چتر بیمه بیکاری

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قرارگیری ۲۳۵ هزار نفر کارگر در پوشش چتر بیمه بیکاری تا پایان مرداد سال جاری خبر داد.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ؛ کریم یاوری در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: این کارگران بدون میل و اراده و متاثر از تعطیلی و مشکلات مترتب بر بنگاه های اقتصادی از کار بیکار شده‌اند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی اظهار داشت : بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های مهم تامین اجتماعی در راستای صیانت از نیروی کار کشور است. مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگرانی که بصورت غیر ارادی بیکار می شوند برای اینکه از دستخوش مشکلات معیشتی در امان بمانند زیر پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند و ماهیانه مبلغ مشخصی مطابق با سوابق کار و همینطور آخرین دستمزدهای دریافتی به آنان پرداخت می شود.


وی در ادامه افزود: رصد، پیگیری و شناسایی بنگاه های مشکل دار در دستور کار حوزه معاونت روابط کار و اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد. یاوری بیان داشت: برای صیانت از نیروی کار بنگاه های مشکل دار مورد رصد قرار می گیرند چنانچه مشکلات بنگاه ها به نحوی باشد که از عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآید نسبت به حل و فصل مشکلات بنگاه ها برای حفظ و تثبیت اشتغال، پایداری بنگاه و حمایت از تولید اقدامات لازم صورت می گیرد.


وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: چنانچه مشکلات بنگاه های اقتصادی به گونه ای باشد که موانع از طریق ادارات شهرستانی و استانی قابل رفع نباشد ، مشکلات این واحدها به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها ارجاع می شود. وی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استانداران تشکیل جلسه می دهد.

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم


مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستگاه های مرتبط با حوزه تولید در این کارگروه عضو هستند بنابراین اگر مشکلات بنگاه های اقتصادی در سطح ادارات قابل حل و فصل نباشد از طریق کارگروه مزبور نسبت به رفع چالش ها اقدام می شود. وی یادآور شد : پیگیری های مسئولان استانی و حتی ستاد وزارتخانه در برخی موارد هم به جایی نمی رسد که در نهایت موارد و مشکلات به کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع و بررسی می شود.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics