تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیام نوروزی رئیس کل سازمان مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پیام نوروزی خود، ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز و بهار طبیعت به کارکنان خدوم سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین مودیان نظام مالیاتی، از همدلی و همکاری مردم با این دستگاه و همچنین از حمایت رسانه های جمعی تقدیر و تشکر کرد.


در متن پیام نوروزی سید کامل تقوی نژاد آمده است:


نوروز، موعد تجدید حیات، نوباوگی، شکفتن و نورستن فرا رسیده و اینک بهار طبیعت در پیش روی ماست. در آستانه این رستاخیز طبیعت، پروردگار متعال را سپاس می گوییم که در سالی که گذشت به ما و همکارانمان در سازمان امور مالیاتی فرصتی ارزانی داشت تا با همدلی و همزبانی با ملت شریف ایران اسلامی در مسیر عمل به تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم. بهار، موسم تجدید حیات و تغییر و تحول است و بهترین تغییر، همان تغییر سیرت و احوال انسان است. تحول و دگرگونی در مسیر رشد و کمال، لازمه امر زندگی و حیات است و هیچ تحولی به اندازه شکوفایی و بالندگی انسان پراهمیت و نیکو نیست.

 

با تلاش و حمیت دوچندان خانواده خدوم نظام مالیاتی، امسال تمامی برنامه های سازمان با رویکرد اساسی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، هم‏سو و هم‎جهت گشت و ماحصل این تلاش‎ها آن بود که اکنون مالیات به عنوان بازیگر اصلی میدان اقتصاد، ایفاگر نقش‎های اساسی و کلیدی گشته است. بایستی پذیرفت که اقتصاد ایران در حال تغییر و تحول ساختارها و حرکت به سمت تامین مالی پایدار از طریق اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبنی بر قطع وابستگی دولت به درآمدهای نفتی است. نگاهی به پیش‎بینی درآمدهای مالیاتی سال 1396 نشان می‎دهد که نظام مالیاتی نقش‎آفرینی رو به تزایدی را در پیش گرفته و با اجرای طرح‎های تحول‎آمیز نظام مالیاتی، آنگونه که در اسناد بالادستی و اهداف و سیاست‎های کلان کشور ترسیم‎شده، مالیات کم‎کم جای نفت را می‎گیرد و تداوم برنامه های تحول‏آفرین نظام مالیاتی، چشم‏ انداز روشنی را در پیش نگاه دولتمردان قرار داده است.

 

در حال حاضر مهمترین آرمان نظام مالیاتی، افزایش نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی است که برای تحقق این هدف، مجموعه‏ ای از سیاست‎ها و اقدامات اساسی از جمله ارتقای کارآیی نظام مالیاتی، گسترش پایه‎های مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی، ارتقای سلامت نظام اداری و توسعه فرهنگ مالیاتی باید به اجرا در‎آید و البته برای توفیق نهایی در این مسیر، تلاش و همکاری همه‏ جانبه خانواده بزرگ مالیاتی کشور و همراهی و همدلی مودیان محترم مالیاتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می رود. در طلیعه «عید نوروز» که طبیعت، شکوهمندانه روزهای زمستان را به بهاری دلکش پیوند می زند، از تلاش همه همکاران گرانقدر در جای جای این سرزمین عزیز تشکر نموده و برای ایشان سلامتی، شادکامی، موفقیت، صلح و ثبات آرزو می‎کنم.

همچنین از همنوایی مردم عزیز با نظام مالیاتی صمیمانه تشکر می نمایم و امیدوارم سال جدید، سالی مملو از شکوه و عظمت برای ملت شریف ایران باشد .
 

منبع خبر: سید کامل تقوی نژاد
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics