تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نبض بازار در دستان پارادوکس ها/ سردرگمی سرمایه ها میان بازارها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد مقطعی برخی شرکت‌ها، باعث بازگشت معاملات هیجانی و افزایش حجم عرضه های بازار سهام شده است.

علی اسلامی بیدگلی روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا)، به تحلیل بازار سرمایه پرداخت و گفت: بازار سهام دچار پارادوکس هایی شده که پیش بینی های معاملاتی را با خطاهای معناداری مواجه کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: یکی از این پارادوکس‌ها بالا بودن نرخ بهره بانکی در شبکه های غیر رسمی است که روندی صعودی به خود گرفته و موجب برهم ریختن برخی معاملات بازار سرمایه به خصوص فرابورس شده است.

وی اظهارداشت: از سوی دیگر به علت رشد مقطعی برخی شرکت ها P/E بازار فراتر از ۸ شده است، یعنی این روزها پیش بینی اختلاف بازده بازار بدون ریسک و بازار سرمایه باز هم بحث برانگیز است. همچنین صعود مقطعی شرکت های تاثیر گذار در معاملات بازار سرمایه باعث شده تا سهامداران با فروش سهام های خود، عرضه های زیادی در بازار داشته باشند بنابراین در چنین شرایطی نباید انتظار صعود های بلند مدت داشت.

اسلامی بیدگلی با اشاره به EPS نمادهای بانکی بیان کرد: با توجه به ادغامی که در پیش بینی سود هر سهم بانک ها وجود دارد و حجم سهام این گروه از بازار قابل توجه است، بار دیگر سردرگمی برای انتقال سرمایه از بازار سرمایه به پول یا بالعکس رخ می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل معاملات سهامداران حرفه ای در بازار سهام بیان کرد: با نگاهی به معاملات سهامداران حرفه ای در معاملات روزانه شاهد آن هستیم که متوسط نگهداری سهام توسط آنها نیز به حداقل رسیده است، این موضوع باعث کمرنگ شدن سرمایه گذاری های بلند مدت شده که نتیجه نهایی آن بازگشت هیجان به بازار است.

وی افزود: افزایش نرخ ۴ تا ۵ درصدی برخی سهام باعث انتقال سرمایه به بازار بدهی و پول می شود، این پیش بینی متناسب با روند سینوسی شاخص طی چند ماه اخیر است.

اسلامی بیدگلی با اشاره به صعود شاخص گفت: کارشناسان بازار سهام معتقد بودند اگر شاخص از کانال ۷۹ هزار واحدی عبور کند سطح مقاومتی را اداره خواهد کرد و به صعودهای بیشتری خواهد رسید اما شاخص با عبور از این کانال نتوانست سطح مقاومتی را طی کند بنابراین برخی پیش بینی ها محقق نشد. از سوی دیگر گردش نقدینگی موجود در بورس الگوهای معاملاتی را برهم زد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره لیدرهای بازار بیان کرد: اخبار و شایعه های تاثیر گذار در نوسان معاملات لیدرها همیشگی است اما برای یک تحرک منطقی و مدت دار باید یک اتفاق با درجه اطمینان بالا رخ دهد.

منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics