تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

علت کمبود میوه در بازار یزد مشخص شد

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد روند غیرقابل قابل پیش‌بینی قیمت میوه را متاثر از صادرات کنترل نشده‌ آن عنوان کرد و گفت: کاهش توان خرید میوه و کاهش تولیدات کشاورزی از دیگر عوامل موثر در این مورد است.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا حسین مشرف با اشاره به روند غیرقابل پیش‌بینی تامین میوه در بازار یزد خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه بازار خالی میوه شهر یزد از گرانی میوه به علت صادرات کنترل نشده، رنج می‌برد و این در حالی است که علاوه به کاهش قدرت خرید میوه فروشان و مردم، تولیدات میوه نیز کاهش یافته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: کمبود میوه‌های سردرختی به علت سرمازدگی و کمبود اقلامی مانند سیب‌زمینی و گوجه به علت صادارت کنترل نشده، منجر به کمبود میوه در غرفه‌های میدان تره بار و میوه‌فروشی‌های سطح شهر شده است. این مسئول با اشاره به ممنوعیت صادرات گوجه به علت گرانی 80 درصدی این محصول در بازار داخلی، گفت: در حال حاضر گوجه درجه یک در میدان تره‌بار یزد با قیمت 4500 تومان و در بازار با قیمت 5800 تومان و درجه‌های پایین‌تر این محصول نیز تا 3000 تومان در میدان تره‌بار عرضه می‌شود. اقلامی مانند سیب‌زمینی نیز با رشد کم سابقه قیمت روبرو بوده و در حال حاضر تا 3500 تومان در بازار عرضه می‌شوند.

 

مشرف با اشاره به لازمه کنترل صادرات میوه و اقلام مشابه، عنوان کرد: کمبود میوه و محصولاتی مانند سردرختی‌ها نیز در حال حاضر بر نوسانات بازار میوه متاثر بوده و رشد بیش از 20 درصدی قیمت این میوه‌ها را به دنبال داشته است. این مسئول در رابطه با واردات میوه‌هایی مانند هندوانه و مرکبات نیز اعلام کرد: هندوانه که اواخر فصل تابستان در بازار عرضه استان کم شده بود، از طریق دزفول تامین می‌شود.

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

وی با بیان این که مرکبات مورد نیاز استان عمدتاً از شهرهای دیگر وارد می‌شود، گفت: میوه نارنگی از شمال کشور و پرتقال نیز از جیرفت و داراب وارد استان یزد می‌شود. مشرف، کمبود سیب درختی در روزهای آتی را نیز با توجه به وضع کنونی دور از انتظار ندانست و خاطرنشان کرد: باید برای پیشگیری از کمبود میوه سیب درختی با صادرات کنترل نشده این میوه مقابله کرد چرا که به دلیل کمبود سیب با نرخ فعلی دلار، واردات این میوه نیز به صرفه نیست.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics