تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
میرعبدالله میرقربانی گفت: افزایش‌های مزد و مستمری کارگران بر اساس نرخ تورمی تعیین می‌شود که به هیچ وجه مورد تایید جامعه کارگری نیست .

جامعه کارگری و بازنشستگی توقعی خارج از مواد قانونی ندارند

میرعبدالله میرقربانی گفت: افزایش‌های مزد و مستمری کارگران بر اساس نرخ تورمی تعیین می‌شود که به هیچ وجه مورد تایید جامعه کارگری نیست . رئیس هیئت مدیره کانون کارگران باز نشسته تامین اجتماعی بابلسردر گفتگو با خبر نگار ایلنا در بابلسر گفت: نباید نادیده گرفت که میزان خط فقر بیش از ۳ میلیون تومان اعلام شده است که این خود نشان روشنی از این است که کارگران شاغل و بازنشسته با دریافتی حدود یک میلیون تومان حتی از امکانات اولیه زندگی محرومند.

وی گفت: کافی نبودن مستمری بازنشستگان باعث شده قریب به اتفاق بازنشستگان با آنکه پس از سال‌ها تلاش به استراحت و آرامش نیاز دارند ،در مشاغل دوم و بعضا سوم مشغول به کار شوند تا شاید بتوانند بخشی از نیازهای خانواده خود را مرتفع سازند.

میرقربانی با بیان اینکه بازگشت به کار بازنشستگان دلایل متعدد دارد، گفت: یکی از دلایل بکار گیری مجدد بازنشستگان از سوی کارفرمایان داشتن تجربه و مهارت کافی، بدون هزینه بیمه و مزدی کمتری نسبت به جوانان نیازمند به کار است که این مزایا مورد پسند بسیاری از کارفرمایان است که همین امر باعث اشغال جایگاه‌های شغلی جوانان جویای کار شده است.

وی با اشاره به این امر که هزینه معیشت و زندگی بازنشستگان نسبت به شاغلین جوان بیشتر است، اضافه کرد: اکنون سالهاست که افراد بازنشسته پس از خروج از بازار کار همچنان نان آور خانواده خود محسوب می شوند چه بسا در شرایط نامناسب اقتصادی مجبورند جدا از تامین هزینه های دوران بازنشستگی خود به گذران زندگی اعضای جوان خانواده خود نیز کمک کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران باز نشسته تامین اجتماعی بابلسردر افزود: هزینه‌های درمان شخص بازنشسته، بسیار بالا‌تر از فرد جوان است که این هزینه‌ها باعث شده بسیاری از بازنشستگان از درمان خود دست بکشند و بدون توجه به سلامتی خود فقط باقی زندگی خود را بگذرانند.

این فعال جامعه بازنشستگی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه کارگری و بازنشستگی مسائل و مشکلات کشور را درک می‌کند اما توقعی خارج از مواد قانونی ندارند و مهم‌ترین خواست کارگران بازنشسته توجه بیشتر مسئولان به مشکلات معیشتی آن‌ها است، زیرا بیش از ۶۰ درصد کارگران بازنشسته حداقل بگیر هستند.

منبع حبرگزاری کار ایران - ایلنا

منبع خبر: رئیس کانون کارگران باز نشسته تامین اجتماعی بابلسردر گفتگو با ایلنا:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics