تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اقدامات سازمان اداری و استخدامی کشور

با ابلاغ بخشنامه شماره ۳۳۶۵۶۶ مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور، آخرین اقدامات مرتبط با سامانه ثبت حقوق و مزایا به منظور دستیابی مردم و نهادهای نظارتی به انجام رسید.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این بخشنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه مکلفند ضمن تعبیه گزینه «مشاهده پرداختی‌های مدیران» با محتوای داده‌های فرم پیوست در سامانه اطلاعاتی دستگاه، اطلاعات مربوط به اقلام پرداختی مشتمل بر حقوق، فوق‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک‌هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی آن) و سایر مزایا به کلیه مقامات، رؤسا، مدیران و همترازان آنان (ازسطح مدیرکل به بالا) را از هر محل در یک فیش حقوقی درج و در گزینه مذکور بارگذاری کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

همچنین دستگاه‌های اجرایی دارای مقررات خاص و یا مشمول قانون کار نیز لازم است پس از تطبیق اقلام پرداختی به مدیران خود متناظر با ردیف‌ها و اقلام مندرج در فرم مذکور، نسبت به بارگذاری اطلاعات مربوط اقدام نمایند. ضمن  اینکه بارگذاری اطلاعات مذکور در سامانه ثبت حقوق و مزایای سازمان اداری و استخدامی کشور نیز الزامی است.

 

پس از لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه ششم توسعه، دولت و سازمان اداری و استخدامی کشور برای اجرای تکلیف وضع شده در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران را طراحی کرد.

 

در اردیبهشت ماه سال جاری بخشنامه شماره ۶۶۱۱۱ مورخ ۱۳۹۷/۲/۱۸ به منظور استقرار سامانه ثبت حقوق و مزایای کلیه کارکنان و مدیران دولت و سایر دستگاه‌های مشمول ابلاغ شد و کلیه دستگاه‌های مشمول یعنی همه بخش‌های زیر مجموعه قوای مجریه، مقننه و قضاییه و نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری مکلف شدند اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان خود را از ابتدای سال جاری در سامانه مذکور ثبت کنند.

 

طی ماه‌های گذشته، اجرای این قانون از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه قوه مجریه آغاز شده و در این راستا بخش قابل توجهی از آنها اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه ثبت کرده‌اند، یا در حال تکمیل اطلاعات خود هستند.

 

متأسفانه تا کنون دستگاه‌های اجرایی خارج از قوه مجریه استقبال کمتری نسبت به اجرای این مصوبه داشته‌اند و تاکنون اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نداده، یا اگر اطلاعات خود را وارد کرده‌اند، این اطلاعات را در سامانه بارگذاری ننموده‌اند.

 

با این حال روند بارگزاری اطلاعات از سوی دستگاه‌های اجرایی همچنان در حال انجام است و حتماً دسترسی عموم مردم به اطلاعات حقوق و مزایای مقامات، مسئولان و مدیران در چارچوبی که قانون مشخص نموده است، فراهم خواهد شد و کلیه دریافتی‌های مدیران به صورت شفاف در سامانه دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت.

 

سازمان اداری و استخدامی کشور امیدوار است همه دستگاه‌های مشمول، برای انجام این امر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و سایر بخش‌ها از جمله دستگاه‌های نظارتی نیز نسبت به اجرای قانون تمکین و با دولت در این مورد همراهی کنند.

 

شایان ذکر است بر اساس بخشنامه ابلاغی اخیر گزینه «مشاهده پرداختی‌های مدیران» باید از مهرماه سال جاری، برای دسترسی و مشاهده نهادهای نظارتی و عموم مردم قابل فعال شدن باشد. زمان دسترسی نهادهای نظارتی و عموم مردم به اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران مشمول نیز براساس تصویبنامه هیات وزیران مشخص خواهد شد که این تصویبنامه در کمیسیون اجتماعی دولت و دولت الکترونیک هیات وزیران تایید گردیده و در نوبت رسیدگی در جلسه هیات وزیران است.

 

بر اساس این مصوبه مسئولیت اجرای این بخشنامه برعهده بالاترین مقام مجاز و ذیحسابان دستگاه اجرایی (یا مدیران مالی و عناوین مشابه) می‌باشد.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics