تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شروع طلایی بورس در پاییز طلایی

هفته اول پاییز با ارقام طلایی برای سهامداران بورسی آغاز شد. به این ترتیب در 5 روز معاملاتی اخیر بازدهی بازار سهام به حدود 15 درصد رسید و شاخص کل توانست 23 کانال شکنی را به ثبت برساند. شوق حضور در بورس تهران این روزها برپایه تحلیل محوری است، بطوریکه نقدینگی رسیده از دیگر بازار ها کاملا همگن در میان صنایع بورسی پخش شده است. در این هفته بیش از 90 درصد گروه های بورسی با رشد قیمتی همراه شده و مورد توجه سهامداران باقی ماندند.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بورس تهران در مقایسه با دیگر بازارهای موازی ، تنها بازاریست که این روزها در مسیر منطقی تحولات اقتصادی و سیاسی کشور حرکت می کند. ارمغان این بازار برای سهامداران پوشش ریسک مناسب و سیر مسیری به دور از هیجان است، تا جاییکه به زعم بسیاری از کارشناسان، سهام داران این روزها مزد اعتماد و صبوری خود را از این بازار دریافت می کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

خوش قدمی پاییز برای بورس بازان

در آخرین روز هفته، دماسنج بازار سهام با چهار رکورد شکنی جدید به کار خود پایان داد و سرانجام در کانال 180هزار و 635 واحد آرام گرفت. بازدهی بورس تهران در اولین هفته پاییز به حدود 15 درصد و کانال شکنی ها در این مدت به 23 عدد رسید. روزهای تاریخی تالار شیشه ای در این هفته به اوج رسید و میانگین ارزش معاملات روزانه توانست از مرز یک هزار و 500 میلیارد تومان عبور کند.

 

در هفته ای که گذشت، بارش نقدینگی در تمامی نواحی بازار به خوبی قابل درک بود. رشد شاخص هم وزن طی این مدت، نشان داد صنایع بزرگ و کوچک به طور یکسان مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند. در عمده روزها تعداد صنایع منفی بورس به تعداد انگشتان یک دست نیز نرسید و گروه های مختلف بورس با ورود نقدینگی های جدید توانستند رشد قیمتی به جای بگذارند. به این ترتیب شاخص هم وزن در 5 روز کاری گذشته بازدهی 16درصدی داشته است و اکنون در سطح 31 هزار و 454 واحد قرار دارد.

 

سیگنال های صعودی  از سازمان ملل

 تعداد اهرم های موثر بر رشد شاخص در این هفته با افزایش همراه شد. در هفته های اخیر شروع انتشار گزارش های فصلی و ماهانه توانست خوشبینی سهامداران را به صنایع مختلف افزایش دهد، از سوی دیگر حذف قیمت گذاری دستوری و رانت زدایی از کالاهای پایه، در افزایش این خوشبینی اثر ملموسی داشت. با این وجود، این هفته عمده حواس سهامداران به خبرهای رسیده از نیویورک بود. با توجه به اینکه در حال حاضر ریسک بازگشت تحریم های هسته ای مهمترین چالش اقتصاد کشور است. سفر رییس جمهور به نیویورک از اهمیت خاصی برخوردار بود.

 

بازتاب سخنرانی شب گذشته رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاکی از رضایت مندی مردم از موضوعات مطرح شده است. تحلیل محتوای سخنان رییس جمهور نشان می دهد، "صلح" و بازگشت مجدد به میز مذاکره برجام ، دو محور اصلی سخنرانی نماینده ایران بوده است.

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

از سوی دیگر محمد جواد ظریف نیز طی این روزها با همتایان اروپایی دیدارهای پیاپی داشته و به روز درآوری برجام را دستور کار خود قرار داده است. موضوعی که به نظر می رسد از سوی 4 کشور اروپایی به طور جد در حال پیگیری بوده و اتهام زنی های شب گذشته ترامپ مزید بر علت تلاش این کشورها شده است.

 

ایران و چهار کشور اروپایی امیدوارند قبل از تحریم‌های آمریکا در ۱۴  آبان‌ماه بخشی از سازوکارهای جدید را  مستقر کنند.  در این نشست ها به سازوکارهای ویژه هم اشاره شده است، دراین زمینه پیش بینی میشود کشوری که بیرون از اروپا خریدار نفت ایران است می تواند از مسیر کشور های اروپایی استفاده کند.

 

نشانه های رشد برنت در بورس تهران

با توجه به نشانه های روشن از ابقای برجام، امروز ارزش معاملات بورس تهران در محدوده یک هزار و 500 میلیارد تومان ثبت شد. حجم معاملات نیز در ارقام قابل توجهی به بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون سهم رسید.

 

فرآورده های نفتی امروز بیشترین ارزش معاملات بازار را در اختیار داشتند. در این خصوص رشد قیمت نفت برنت در محدوده 80 دلار و رسیدن به آستانه 4 ساله موضوع مهمی است که قیمت سهم این شرکت ها را تحت تاثیر قرار میدهد. در این میان بیشترین ارزش معامله را میان نمادها "شبندر" به خود اختصاص داد و این مولفه امروز به یک هزار و 388 میلیارد ریال رسید.

 

تغییر مالکیت ها نیز امروز بر قرار گذشته باقی ماند و همچنان حقیقی ها غالب بر معاملات بودند. بر همین اساس تغییر مالکیت امروز بورس تهران به 380 میلیارد تومان و به نفع حقیقی ها پایان یافت. فرآورده های نفتی امروز بیشترین تقاضا را در بازار داشتند و محصولات شیمیایی در رده دوم تقاضا قرار گرفتند. از آن سو، حقوقی ها بیشترین جمع اوری سهام را در تامین و اب و برق داشتند. همچنین محصولات کاغذی دومین گروه بودند که مورد حمایت حقوقی ها قرار گرفتند.

 

منبع خبر: پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics