تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کشاورزان زیادی امسال به بورس کالا می آیند

با توجه به راه‌اندازی بورس زعفران، شمار زیادی از کشاورزان قصد ورود و فروش محصولاتشان در بورس را دارند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری بازار سرمایه ایران، اسدزاده، گفت: با توجه به راه‌اندازی بورس زعفران، شمار زیادی از کشاورزان قصد ورود و فروش محصولاتشان در بورس را دارند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

محمد اسدزاده، زعفرانکار قدیمی خراسان رضوی در خصوص روند قیمت زعفران در بازار سنتی این محصول اظهار کرد: قیمت زعفران در سال جاری در مقایسه با سال گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده است و عواملی همچون رشد هزینه‌های کشت از جمله بهای کود مصرفی، هزینه کارگر و سایر هزینه های مرتبط در این افزایش دخیل بوده است. ضمن اینکه به دلیل رشد بهای دلار در کشور به ویژه طی ماه های گذشته قیمت زعفران که یک محصول صادراتی محسوب می شود، افزایش یافته است.

وی به معاملات زعفران در بورس کالا اشاره کرد و گفت: با توجه به راه‌اندازی بورس زعفران، شمار زیادی از کشاورزان قصد ورود و فروش محصولاتشان در بورس را دارند.

این زعفرانکار در خصوص پیش‌بینی روند آتی قیمت زعفران با شروع فصل برداشت محصول اظهار کرد: با ورود زعفران برداشت سال جدید، محصول کهنه خریدار کمتری دارد و محصول نو طالب بیشتری پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد قیمت‌ها در سال زراعی جدید تا 20 میلیون تومان در هر کیلو نیز افزایش یابد.

وی گفت: در خصوص پیش‌بینی روند افزایشی قیمت زعفران می‌توان به رشد قیمت پیاز زعفران اشاره کرد؛ بطوریکه قیمت پیاز زعفران طی یک روز 400 تومان در هر کیلو گران تر شده این موضوع روی قیمت محصول اثرگذار است

منبع خبر: خبرگزاری بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics