تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

امامدادی : استفاده از تجارت الکترونیک در رونق مشاغل خانگی اثربخش است

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تجارت الکترونیک با هزینه ای کمتر از بازارهای فیزیکی می تواند به عرضه و فروش هرچه بهتر محصولات مشاغل خانگی کمک کند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مهناز امامدادی  درباره دلیل اهمیت استفاده از تجارت الکترونیک در رونق مشاغل خانگی گفت: رشد و پیشرفت فناوری اطلاعات و گرایش فراوان اقشار جامعه به استفاده از آن ، ظرفیت خوبی را  برای عرضه و فروش محصولات خانگی و همه مشاغل فراهم کرده است. تجارت الکترونیک با هزینه کمتر و گستره بسیار فراتر از  بازارهای فیزیکی می تواند به عرضه و فروش هرچه بهتر محصولات مشاغل خانگی کمک کند.

 

وی با بیان اینکه اگرچه تجارت الکترونیک و استفاده از فناوری اطلاعات برای ما اهمیت زیادی دارد یادآورشد: ما نمیتوان الزامی برای این موضوع ایجاد کرد  ولی همواره در اطلاع رسانی ها مردم را به آموزش و استفاده از این فناوری تشویق و ترغیب می کنیم.


رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی افزود: در پایان فرآیند ثبت نام  که در سامانه مشاغل خانگی تعریف کردیم از تمایل افرادی که برای اخذ مجوز مراجعه می کنند به عرضه محصولات و معرفی خدماتشان در فضای مجازی و تجارت الکترونیک سوال می شود و در صورت تمایل آنها به ایجاد فضا و داشتن سایت، به سامانه اخذ نماد اعتماد از صنعت و معدن و اتحادیه کسب و کارهای مجازی مرتبط می شوند تا روال قانونی آن انجام و غرفه مجازی برای آنها ایجاد شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به تشکیل اتحادیه کسب و کارهای مجازی از سال گذشته، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز تجارت الکترونیک را صادر نمی کند زیرا بر اساس قانون عرضه کالا و خدمات نباید در محل منزل صورت بگیرد و باید در محلی خارج از فضای مسکونی باشد. 


وی در ادامه تصریح کرد: ما از طریق سامانه مشاغل خانگی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای افرادی که در مشاغل خانگی فعال هستند و تولیداتی دارند، رشته هایی پر ظرفیت را معرفی و اطلاع رسانی کرده و این افراد را به اتحادیه مربوطه مرتبط می کنیم تا از ظرفیت تجارت الکترونیک برای عرضه محصولات و حدمات خود استفاده کنند. 


امامدادی گفت: افرادی که در مشاغل خانگی فعال بوده و در سایت و سامانه های خود تراکنش مالی دارند باید نماد اعتماد را از مرکز توسعه تجارت الکترونیک دریافت کنند. پس از آن لازم است با ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف،  مجوز پروانه کسب و کار تجاری یا همان تجارت الکترونیک را دریافت کنند تا برای خریداران اعتماد و شفافیت لازم ایجاد شود و تاکید می شود که خریداران حتماً به نماد اعتماد این سایت ها دقت کنند. 

منبع خبر: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics