تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رقابت ناسالم، نرخ شکنی و امضافروشی در میزگرد فصلنامه‌ی حسابدار رسمی بررسی شد

حرفه‌ی حسابرسی مستقل در ایران طی دوره‌ی اخیری که از زایش مجدد حسابرسی مستقل بعد از انقلاب می‌گذرد یعنی از سال 1380 تا امروز از مشکلی درونی آسیب دیده است که برخی آن را رقابت ناسالم یا نرخ‌شکنی و دامپینگ برخی فعالان حرفه می‌دانند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، در شماره‌ی 42 نشریه‌ی «حسابدار رسمی» موضوع رقابت ناسالم در بازار خدمات حرفه‌ای حسابرسی مورد ارزیابی و نقد کارشناسان قرار گرفته و در میزگردی با حضور آقایان (به ترتیب الفبا) مهدی بیرانوند، مصطفی جهانبانی، یحیی حساس یگانه، عیسی شهسوار خجسته، نظام‌الدین ملک‌آرایی، و ساسان مهرانی، ابعاد آن موردبررسی قرار گرفته است.

 

به اعتقاد حاضران در این نشست مفاهیمی مثل نرخ‌شکنی می‌تواند درک نادرستی از پدیده‌های جاری ارائه دهد و رقابت ناسالم در بازار ناشی از چند عامل است: نخست آن که در بازار ما معیارهای دوگانه حاکم است. معیارهای دوگانه باعث شده که شرایط متفاوت کاری، بین مؤسسات حسابرسی دولتی، شبه‌دولتی و خصوصی وجود داشته باشد. مسأله‌ی مهم دیگری تناقض ماده واحده‌ی تشکیل جامعه با مجموعه قوانین و مقررات و تغییراتی است که در اساسنامه طی این مدت اتفاق افتاده است. همچنین به نظر حاضران در میزگرد رتبه‌بندی و تعریف حسابرس معتمد از طرف نهادهای مختلف است که تأثیرات متعددی بر بازار ارائه‌ی خدمات حرفه‌ای حسابرسی داشته است.

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics