تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش مالیات تولید از ۲۵ به ۲۰ درصد

سال قبل حدود 97 درصد درآمدهای پیش بینی شده در قانون بودجه را محقق کردیم، در حال حاضر حدود 3.8 درصد درآمدهای بودجه را درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهد و حدود 50 درصد درآمدهای کشور از راه مالیات حاصل می شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: درآمد مالیاتی حدود ۳.۸ درصد درآمد‌های بودجه را تشکیل می‌دهد و با توجه به عوارض، ۵۰ درصد درآمد کشور از مالیات و عوارض تامین می‌شود. سید کامل تقوی نژاد در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما گفت: اگر در سال های گذشته درآمدهای نفتی ما 100 بود درآمدهای مالیاتی ما 150 بود یعنی ما 50 درصد از درآمدهای نفتی سال قبل سبقت گرفته ایم.

 

وی ادامه داد: سال قبل حدود 97 درصد درآمدهای پیش بینی شده در قانون بودجه را محقق کردیم، در حال حاضر حدود 3.8 درصد درآمدهای بودجه را درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهد و حدود 50 درصد درآمدهای کشور از راه مالیات حاصل می شود. امسال حدود 113 هزار میلیارد تومان رقم پیش بینی شده درآمدهای مالیاتی است، البته سال قبل حدود 18 هزار میلیارد تومان علاوه بر 97 درصد درآمد مالیاتی با عنوان عوارض به شهرداری ها تخصیص داده شد و امسال احتمال می رود رقم عوارض به 20 هزار میلیارد تومان برسد.

 

تقوی نژاد تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال موفق شدیم با 8 درصد رشد نسبت به سال قبل حدود 43 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم به علاوه 9 هزار میلیارد تومان هم عوارض که روی هم رفته 53 هزار میلیارد تومان وصول شده است. وی افزود: هدف گذاری ما تا پایان سال متفاوت است که وابسته به شرایط حال حاضر کشور و روابط خارجی و مبادلات تجاری اقتصادی خارجی ایران می شود.

 

تقوی نژاد گفت: در ایران حدود 9 درصد از جی دی پی کشور (درآمد ناخالص داخلی) از درآمدهای مالیاتی حاصل می شود، البته این رقم برای سال آخر برنامه توسعه باید به 11 درصد برسد.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics