تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

عرضه نفت خام در بورس، شاید وقتی دیگر

در حالی اما و اگرها بر سر عرضه نفت در بورس ادامه دارد که عده‌ای عدم همکاری وزارت نفت را مانع این رخداد می‌دانند و برخی دیگر معتقدند زیرساخت‌های معاملاتی برای عرضه نفت در بورس فراهم نیست.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از تسنیم، هفته پیش قرار شد این هفته عرضه نفت در بورس انرژی انجام شد. دستکم تا به این لحظه نفتی در بورس عرضه نشده است و بعید هم هست تا پایان هفته، بورس نفتی شود. در این میان، عده‌ای عدم همکاری وزارت نفت را در این خصوص پررنگ می‌بینند و کارشناسانی هم هستند که معتقدند زیرساخت‌های معاملاتی برای عرضه نفت در بورس وجود ندارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

البته این نخستین بار نیست که صحبت از عرضه نفت در بورس می‌شود و پس از آن خبری از این اتفاق نمی‌شود. بر این اساس به تازگی و چندی پیش سران سه قوه در حالی با عرضه نفت خام در بورس موافقت کردند که بیش از پیش صحبت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا مطرح شد. به همین دلیل دوباره با هدف دور زدن تحریم‌های نفتی، عرضه نفت در بورس بر سر زبان‌ها افتاد.

 

چندی پیش هم اسحاق جهانگیری در شرایطی صحبت از عرضه نفت خام در بورس کرد و در پی آن شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز به ریاست حسن روحانی تصویب کرد که با هدف متنوع‌سازی روش‌های فروش نفت، طرح عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی در داخل کشور به صورت ارزی انجام شود، که فعلا این مصوبه اجرایی نشده است.

 

بر این اساس در حالی خواب عرضه نفت در بورس باز هم بی‌تعبیر به نظر می‌رسد که مدیرعامل بورس انرژی گفته ضرورت همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل، بابت ارائه راه‌حل‌های ممکن و مشارکت در امر نقل و انتقال و تسویه وجوه است که انتظار می‌رود پیگیری‌هایی که توسط شرکت ملی نفت ایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و بورس انرژی ایران در حال انجام است، منجر به نتیجه شود.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics