تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کورتانا وارد فرآیند نصب ویندوز شد

مایکروسافت با نسخه‌ی جدید ویندوز 10، کورتانا را وارد فرآیند نصب ویندوز کرده تا بتوانید بدون استفاده از صفحه کلید، برخی از تنظیمات حین نصب را انجام دهید.

سال‌ها پیش نصب کردن ویندوز کابوس هر کاربر عادی محسوب می‌شد. همه‌ی ما مراحل گاه طولانی نصب نسخه‌های قدیمی ویندوز را به خاطر داریم. با این حال همانند سایر بخش‌های این سیستم‌عامل، شیوه نصب آن نیز روز به روز بهتر شد و پیشرفت کرد تا جایی که به آسانی چند کلیک کردن رسید. با اینکه هنوز هم شما باید برخی تنظیمات مورد نیاز هنگام نصب ویندوز را خود انجام دهید، اما این روند تا حد زیادی خودکار شده است. حال و با عرضه‌ی جدیدترین نسخه‌ی ویندوز 10 در بخشی از مراحل حتی نیاز ندارید که از صفحه کلید استفاده کنید!

به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 که با نام Creators Update شناخته می‌شود، دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا، را وارد روند نصب ویندوز کرده است. شما می‌توانید از کورتانا بخواهید حین نصب به شبکه وای‌فای متصل شود، تنظیمات صفحه کلید را به کمکش انجام دهید و یا اینکه بدون ذره‌ای تایپ کردن وارد حساب مایکروسافت خود شوید.

البته واضح است که در حال حاضر کورتانا تنها می‌تواند تنظیمات ابتدایی را برایتان انجام دهد و اگر بخواهید تنظیمات پیچیده‌تری را اعمال کنید یا اینکه دوست داشته باشید خودتان سکان نصب ویندوز را به دست بگیرید، به راحتی می‌توانید از صفحه کلیدتان استفاده کنید. با این حال این بهبود یک قدم رو به جلوی مهم در مسیر ساده‌سازی استفاده از رایانه‌هاست و ‌می‌تواند آشنایی ابتدایی با رایانه را برای کسانی که به تازگی کار را با آن آغاز کرده‌اند، راحت‌تر و جذاب‌تر کند. بهبود و پیشرفت دستیارهای صوتی مطمئنا به کار کاربران حرفه‌ای‌تر هم می‌آید. شما در حال حاضر لازم است برای کار با رایانه‌تان مقابل آن بنشینید، ولی در آینده‌ی نه چندان دورتر  از آن سر اتاق نیز می‌توانید کارهای ضروری‌تان را بدون بلند شدن از سر جایتان انجام دهید.

مایکروسافت جدیدترین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 را چند روزی است که از طریق برنامه Update Assistant در اختیار کاربران قرار داده و قرار است روز 11 آوریل (22 فروردین) این به‌روزرسانی به صورت خودکار از طریق برنامه Windows Update در دسترس همه کاربران ویندوز 10 قرار بگیرد. برای مطالعه بیشتر در مورد قابلیت‌های جدید نسخه‌ جدید ویندوز می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics