تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
ششم اردیبهشت پایان بخشودگی جرائم بیمه‌ای تامین اجتماعی

فرصت بهره‌مندی از بخشودگی جرائم برای کارفرمایان

فرصت بهره‌مندی از بخشودگی جرائم برای کارفرمایان خوش حساب که از ۱۵ دی ماه ابلاغ شده است، ششم اردیبهشت به پایان می‌رسد و به این ترتیب کارفرمایان تنها 17روز دیگر می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید داخلی و خروج بنگاه‌های اقتصادی از رکود اقدام به ابلاغ قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان در سال ۹۵ کرد؛ به موجب این قانون ٥٠ تا ١٠٠ درصد جرائم کارفرمایان به علت دیرکرد در پرداخت حق‌بیمه کارکنان بخشیده می‌شود.

 

قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب از خرداد تا شهریورماه اجرا شد و با توجه به بازخوردها و بررسی‌های صورت‌گرفته، پیشنهاد تمدید و تسهیل این قانون به مبادی مربوطه ارائه شد. قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا شد که حق‌بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته ازجمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق‌بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند. سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که در مرحله اول اجرای این طرح بیش از ٦٠هزار کارفرما متقاضی شدند.

 

براساس بخشنامه جدید بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب ٰ که در دی ماه به تصویب هیئت وزیران رسید، در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه‌ای کارفرما بخشیده می‌شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرائم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی می‌شود.

 

بر این اساس کارفرمایان در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ۱۸ ماه از بخشودگی معادل ۸۵ درصد، در صورت پرداخت ظرف مدت ۲۴ ماه از بخشودگی معادل ۷۵ درصد، در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ۳۰ ماه از بخشودگی معادل ۶۰ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه نیز از بخشودگی معادل ۵۰ درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

 

بر اساس این بخشنامه کارفرمای خوش حساب باید قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف ١٨ ماه باید چهار ماه لیست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشد.

منبع خبر گزاری کار ایران - ایلنا

منبع خبر: منبع حبرگزاری کار ایران – ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics