تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پول هیجان زده از انتخابات کی به بورس می آید؟

مدیر عامل کارگزاری آریا بورس اظهارداشت:در صورت ابقای رئیس جمهور فعلی احتمالا سیاست های کنونی در حوزه مالی ، پول و بین الملل باقی خواهند ماند که باعث می شود بازار روند کنونی و ثابت خود را حفظ کند.

یک کارشناس بازار سرمایه درگفت وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین درخصوص وضعیت بازار سرمایه تا قبل از انتخابات پیش رو گفت: طبیعی است پیش از انتخابات بازار تغییر اندک ولی مثبت داشته باشد زیرا وعده های کاندیدای های انتخابات ریاست جمهوری مانند تسهیل در روند اعطای تسهیلات بانکی، اخذ تعرفه های بالاتر برای کالاهای وارداتی و غیره می تواند باعث رشد بازار شوند.

رستگار مقدم  افزود: از طرف دیگر فضای عدم اطمینان از نتایج انتخابات و سیاست های آتی پولی و مالی باعث ایجاد ریسک شده و بسیاری از سرمایه گذاران را منفعل خواهد کرد،در نتیجه بسیاری از فعالان بازار سرمایه پس از مشخص شدن نتایج انتخابات وارد بازار می شوندمدیر عامل کارگزاری آریا بورس در ادامه اظهارداشت:در صورت ابقای رئیس جمهور فعلی احتمالا سیاست های کنونی در حوزه مالی ، پول و بین الملل باقی خواهند ماند که باعث می شود بازار روند کنونی و ثابت خود را حفظ کند.

 این سیاست ها در بلند مدت اقتصاد کشور را بهبود خواهند داد ولی در کوتاه مدت تاثیر چندانی در جذابیت بازار نخواهند داشت.اما در صورت انتخاب ریاست جمهوری جدید در وحله ی اول ریسک عدم اطمینان تاثیر منفی بر بازار خواهد گذاشت. این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:همچنین بسته به سیاست های پولی ، اقتصادی و بین الملل رئیس جمهور جدید،انتخاب وی ممکن است اثرات مثبت یا منفی بر بازار بگذارد.بطور مثال اگر سیاست های پولی انبساطی توسط رئیس جمهور جدید اتخاذ شود، این خبر از منظر بنیادی و رفتاری در بازار تاثیر مثبت خواهد گذاشت .

وی عواملی که رئیس جمهور آتی با استفاده از آنها می تواند بر روند بازار تاثیر بگذارد اینطور برشمرد و گفت: سیاست های پولی انسباطی باعث رشد میان مدت بازار میشوند. چاپ پول و ارائه ی تسهیلات و منابع مالی در حجم بالا به بنگاه ها باعث رشد صنایع در بازه ی زمانی میان مدت خواهد شد.

به اعتقاد رستگار مقدم کاهش نرخ سود بانکی به عنوان یکی از اصلی ترین منابع جذب پول باعث جذاب شدن بازدهی بازار بورس میشود و منابع مالی را بسمت بازار بورس هدایت می کند؛همچنین تمایل دولت به مخارج بیشتر در سطوح مختلف (عمرانی، زیرساخت و مسکن) می تواند بنگاهای اقتصادی را فعال کند که این موضوع در بازار تاثیر مثبت خواهد داشت.

مدیرعامل کارگزاری آریا بورس بیان داشت:تصمیم گیری در مورد قوانینی مانند تعرفه های گمرک، قیمت مواد اولیه برای تولید و حقوق کارگران میتواند در سوددهی بنگاهایی که به این تصمیم ها وابسته هستند و درنتیجه در روند بازار بورس اثر بگذارد.

تغییر در سیاست های کنونی در سطح بین الملل نیز از دیگر عواملی بود که رستگار مقدم به آن اشاره کرد و گفت:این امر باعث کاهش ثبات و ایجاد فضای ابهام برای سرمایه گذاران میشود که در نهایت به کاهش جذابیت بازار بورس و افت شاخص آن می انجامد. وی در پایان خاطرنشان کرد:به نظر می رسد  روند بازار بورس پس از انتخابات وابسته به سیاست های مد نظر رئیس جمهور منتخب خواهد بود.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics