تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
یک فعال صنفی کارگری:

ابتر بودن لایحه اصلاح قانون کار برای همه ثابت شده

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید، جای تعجب دارد دولتی که با وعده حمایت از کارگران و اقشار محروم بر سر کار آمده و به منظور عملی کردن شعارهایش منشور حقوق شهروندی را تدوین کرده است تاکنون اقدامی برای بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار انجام نداده است.

«علی خدایی» فعال صنفی کارگری در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: جای تعجب دارد دولتی که با وعده حمایت از کارگران و اقشار محروم بر سر کار آمده و به منظور عملی کردن شعارهایش منشور حقوق شهروندی را تدوین کرده است  تاکنون اقدامی برای بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار انجام نداده است.

 

خدایی با اشاره به اعتراضات صورت گرفته به این لایحه مخرب و مرتجعانه که حقوق کار را قربانی صیانت از سرمایه کرده است، تصریح کرد: چندین تجمع در این خصوص برگزار شد و هر سه تشکل کارگری هم نامه‌ای در خصوص بازگرداندن این لایحه به وزیر کار ارسال کردند، اما بازهم با سکوت دولت در این خصوص مواجه شدیم که همین موضوع موجبات گلایه مندی کارگران از دولت را فراهم کرده است.

 

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه گلایه مندی کارگران به ضرر موقعیت رئیس دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود، تصریح کرد: اگر شخص رئیس جمهور خواهان  جلب حمایت کارگران در انتخابات ریاست جمهوری است باید بلافاصله و بدون درنگ لایحه اصلاح قانون کار را پس بگیرد.

 

وی افزود: این در شرایطی است که جامعه کارفرمایان هم ایرادات اساسی به لایحه وارد کرده بودند که این نشان می‌دهد که این لایحه در نزد کارفرمایان نیز ابتر است، چرا که این لایحه در مغایر کامل با قانون برنامه پنجم توسعه، قانون اساسی و آزادی‌های به رسمیت شناخته شده در منشور حقوق شهروندی است.

 

این عضو کارگری شورای عالی کار در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم مانورهای زیادی را بر سر لوایح دولت نهم و دهم  داد، تصریح کرد: دولت یازدهم لایحه بیمه بیکاری دولت گذشته که می‌توانست منافعی برای کارگران داشته باشد را پس گرفت اما تلاشی برای بازپسگری این لایحه مخرب و ضد کارگری نکرد.

 

خدایی در پایان با تاکید بر اینکه قانونی شدن لایحه اصلاح قانون کار تمام حقوق مکتسبه پدران ما در خصوص حقوق کار را از میان می‌برد، تصریح کرد:  کارگران و نمایندگان آنان از تمام توان خود استفاده می‌کنند که دستاوردهای گذشته خود را حفظ کنند از این رو از هر طریقی که شده به مخالفت با این لایحه می‌پردزاند پس بهتر است که قبل از بالا گرفتن تنش‌ها  وزیر کار نسبت به بازپسگیری این لایحه اقدام نماید.

منبع خبر گزاری کار ایران - ایلنا

منبع خبر: منبع حبرگزاری کار ایران – ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics