تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در میبد بیکارند

کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد با اشاره به نرخ 9.2 بیکاری در این شهرستان، بیشترین آمار بیکاران میبد را فارغ‌التحصیلان رشته علوم انسانی و مهاجران اعلام کرد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، جمال شفیع‌پور با ارائه گزارشی از آمار بیکاری در میبد، گفت: با توجه به آمارهای موجود در مورد میزان بیکاری در شهرستان میبد، بیشترین بیکاران شهرستان را تحصلی‌کرده های رشته علوم انسانی به خود اختصاص داده‌اند که بعضاض تعدادی از آنها دارای مدرک دکتری نیز هستند ولی هنوز کار مناسب برای خود نیافته‌اند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به این که میبد یک شهر صنعتی در استان است، افزود: میبد با توجه به صنعتی بودن، نیازمند رشته‌های فنی است و به همین دلیل نیز اکثر دیپلمه‌های رشته‌های فنی نیز در واحدهای صنعتی شهرستان مشغول بکار هستند و بعضاً نیز حتی از درآمد بالایی برخوردار هستند.

 

شفیع‌پور با اشاره به این که جمعیت جوان شهرستان میبد 24 هزار و 192نفر است، افزود:با توجه به آخرین آمارها، نرخ بیکاری شهرستان 9.2 درصد برآورد شده و رتبه بیکاری در شهرستان میبد  نسبت به دیگر شهرستان‌ها خوب است به طوری که رتبه بیکاری مردان هشتم و  رتبه زنان در بین شهرستان‌های یزد هفتم است.

 

وی همچنین بیان کرد: نرخ بیکاری شهرستان اکثراً مربوط به افراد غیربومی است به طوری که 70 درصد بیکاران این شهرستان را مهاجران تشکیل می‌دهند.

 

«علیرضا ابوالحسنی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد نیز در این جلسه گفت:جمعیت پویا و فعال جامعه میبد، جوانان هستند و رشد و پیشرفت هر جامعه نیز در گروی قشر جوان آن است چرا که حرکت و پویایی هر جامعه‌ای در جوانان آن جامعه رقم می‌خورد.

 

وی بیان کرد: میبد نسبت به دیگر شهرستان‌ها در زمینه اشتغال جوانان با مشکلات کمتری روبروست و این امر مرهون تلاش ها و زحمات مسئولان، نخبگان و بخش خصوصی است.

 

ابوالحسنی با اشاره به این که اشتغال جوانان یک امر مهم در هر جامعه‌ای است، اظهار کرد: در کنار اشتغال، موضوع اوقات فراغت و ورزش جوانان  یک بحث مهم است که باید همه مسئولان در تمام حوزه‌ها، آن را مدنظر داشته باشند و با یک برنامه‌ریزی جامع و کامل در این حوزه سرزندگی و پویایی قشر جوان را حفظ کنند که قطعاً نتایج خوبی دربرخواهد داشت.

 

معاون سیاسی امنیتی فرماندار همچنین افزود:با توجه به وجود بیشترین نرخ بیکاری شهرستان در بین تحصیل‌کرده‌های علوم انسانی، با مشاوره و هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و کارآمد باید آنها را راهنمایی و بسترهای لازم برای این امر را فرآهم آوریم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics