تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مردم نباید برای دارو و درمان تحت فشار باشند

معاون اول رئیس جمهور، از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای رفع مشکلات دارویی و طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: این اعتبار طی این هفته یا هفته آینده پرداخت می شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که صبح یکشنبه برگزار شد، اظهار داشت: در برخی از مواقع مانند اربعین، یکدفعه تصمیمی گرفته می شود که باعث بروز مشکلاتی می شود که البته آن هم با همت دوستان حل شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اینکه اعزام ۲ میلیون زائر در اربعین کار بسیار بزرگی است و اینکه کشوری بتواند این تعداد زائر را اعزام کرده و کنار آنها باشد، اقدام مهمی است، به مرحله دوم تحریم ها اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها کار ظالمانه ای انجام دادند و توافقی که برای آن در دولت یازدهم ۱۸ ماه مذاکره فشرده انجام شده بود را زیر پا گذاشتند و اعلام می کنند که مرحله دوم تحریم ها دو هفته آینده آغاز می شود که تمام هدف آنها این است که به ملت ایران فشار وارد کرده و آنها را اذیت کنند و به دروغ می گویند که طرف ما حکومت و دولت ایران است، در حالی که مردم ایران را نشانه گرفته اند.

 

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از بخش هایی که به صورت طبیعی مستثنی است و نباید فشار وارد شود، بخش سلامت و دارو و درمان مردم است.

 

وی گفت: به مردم دروغ نمی گوییم و تلاشمان این بود که تامین کالاهای اساسی، دارو، درمان و خوراک مردم با مشکلی مواجه نشود اما تلاش آمریکایی ها این بود که کالاهای اساسی وارد کشور نشود، به همین دلیل اعلام کردند که فروش نفت ایران را در ماه نوامبر به صفر می رسانیم، در حالیکه دولت های اروپایی و کشورهای همسایه، طرف ایران هستند به همین دلیل به جای فشار آوردن بر روی دولت، به شرکت های خصوصی که با ایران کار می کنند فشار وارد کردند تا کالایی را به کشور وارد نکنند اما ما با سازوکارهایی که ایجاد کردیم و با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم با قاطعیت اعلام می کنیم آمریکایی ها به هیچ وجه قادر نخواهند بود نفت ما را متوقف کنند.

 

جهانگیری افزود: نفت ایران هیچ جایگزینی ندارد و ایران یکی از بزرگان نفت دنیاست و اگر یک میلیون بشکه نفت را حدود ۸۰ دلار بفروشیم، معادل سال ۹۳ عایدمان می شود.

 

وی گفت: در حال حاضر بالای ۱۰۰ میلیون دلار ذخایر ارزی داریم و امروز بالاترین ذخایر اسکناسی را در کشور داریم و برای کالاهای اساسی نیز ۱۳ میلیارد دلار اختصاص پیدا کرده است.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: در بخش های تولیدی با محدودیت هایی روبرو هستیم اما با اطمینان می گوییم که هیچ اتفاق جدیدی در ۱۴ و ۱۵ آبان رخ نمی دهد، چراکه همه اتفاقات در سه الی چهار ماه گذشته رخ داده و ما هم در مقابل کاری را که می خواستیم انجام دادیم.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه راه برخورد با ایران استدلال و منطق است، گفت: با زورگیری نمی توان راه به جایی برد و در این شرایط آنچه در توان داریم برای مردم می گذاریم و آبروی ما، آبروی ملت ایران است و هر کداممان در حد خودمان تلاش می کنیم.

 

معاون اول رئیس جمهور به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از افتخارات دولت یازدهم بود که با هدف کاهش مشکلات سلامت، درمان و داروی مردم اجرایی شد.

وی گفت: کار دولت و سیاستگذار این است که برای روزهای سخت ملت خود اقدام کند و برنامه ریزی داشته باشد و در همین مدت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از اقشاری که آسیب دیده اند، اختصاص دادیم.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه حجم منابع بودجه ای ما محدود است به همین دلیل اگر بخواهیم به یک بخشی اضافه کنیم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد، گفت: بنابراین بر اساس اولویت بندی ها اقدام می کنیم و مهمترین کار دولت این است که منابع بیشتر را در جاهایی که مهمتر هستند تخصیص دهد و طرح تحول سلامت به دلیل اهمیت آن بودجه خاصی را نیز می خواهد.

وی گفت: طرح تحول سلامت و تأمین بودجه آن همچنان اولویت دولت، مجلس و نظام است.

 

به گفته جهانگیری، ۵۰۰ میلیون دلار که در جلسه شورای عالی روسای سه قوه به تصویب رسید به زودی در اختیار وزارت بهداشت برای طرح تحول سلامت و رفع مشکلات دارو اختصاص پیدا می کند.

 

وی بیان داشت: طی این هفته یا هفته آینده سعی می کنیم این بودجه را اختصاص دهیم تا مشکلات بخش سلامت حل شود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics