تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اجرای طرح الگوی نوین اشتغال خانگی برای 20 هزار نفر

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با اشاره به اجرای طرح الگوی نوین اشتغال خانگی در 9 استان کشور، گفت: این طرح پایلوت در مجموع برای 20 هزار نفر در حال انجام است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر محمد صادق بیجندی در نشست بررسی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در گرگان،‌ اظهار کرد: با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی در ستاد مشاغل خانگی کشور، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به تصویب رسید و بعد از آن در مهرماه سال گذشته بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت کار و جهاددانشگاهی به تصویب رسید، اجرای این الگو به جهاددانشگاهی در هشت استان پایلوت کشور واگذار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک حلقه واسط، به اتصال بین بخش‌های خصوصی، دولتی، سمن‌ها، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و غیره کمک خواهد کرد.

بیجندی خاطرنشان کرد: در ابتدا این طرح در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، لرستان و چهار محال و بختیاری اجرا و در ادامه استان ایلام هم به این استان‌ها افزوده شد.

 

وی با اشاره به اینکه انتخاب استان‌ها بر عهده ما قرار داده نشده است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها را انتخاب کرده است.

 

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی درخصوص این طرح، گفت: در طرح‌های قبلی فرد در سامانه ثبت‌نام می‌کرد و وزارت کار با توجه به نوع شغل انتخابی، طرح را به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع می‌داد و در صورت پذیرش، به بانک معرفی و کار تمام می‌شد. اما در طرح جدید، ابتدا کار پژوهشی انجام دادیم و مزیت‌های استان را احصاء کردیم و بعد به سراغ برندهای ملی و بین‌المللی در هر بخش رفتیم. با آنها وارد مذاکره شدیم و تفاهم‌نامه امضا کردیم.

 

وی با بیان اینکه در این طرح آموزش را نیز به برندها واگذار کردیم، اظهار کرد: برندها محصولاتی را که با کیفیت مورد نظر آنها تولید شود، به صورت تضمینی خریداری می‌کنند.

 

بیجندی یادآور شد: در این 9 استان، از 343 شغل شناسایی شده در بخش مشاغل خانگی، 72 شغل را در نظر گرفتیم.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای در حال شبکه‌سازی در این بخش است، خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی دنیایی برای حل مشکلات اشتغال کشور است، اما نیاز به همکاری، همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها دارد.

 

بیجندی، یکی دیگر از مزیت‌های این الگو را استفاده از بستر آی‌.تی عنوان کرد و افزود: سایت الگوی‌ نوین توسعه مشاغل خانگی به آدرس اینترنتی www.inhb.ir راه‌اندازی شده است.

 

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی در پایان گفت: استان گلستان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و می‌تواند یکی از استان‌های موفق در این طرح باشد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics