تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

به صف برای گوشت

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان : در شهر کرمانشاه 11 مرکز کار توزیع گوشت گرم گوسفندی را آغاز کرده‌اندتوزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی در میادین و برخی فروشگاه‌های استان برای کنترل قیمت گوشت گوسفندی داخلی در بازار‌های استان دوباره شروع شده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری همشهری ،توزیع گوشت وارداتی هفته‌ای چند بار در شهر مسکن خوبی برای آرامش بازار این فراورده در استان و کشور است که از سوی ستاد تنظیم بازار این روزها باز از نو شروع شده است. قرار است توزیع گوشت در استان تا زمان کاهش قیمت گوشت و تعدیل قیمت آن ادامه پیدا کند. سری به بازارچه میلاد محل توزیع گوشت گرم وارداتی زدیم و با شهروندان درباره چند و چون وضعیت توزیع به گفت‌و‌گو نشستیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

گلایه از شلوغی

یکی از شهروندان در بازارچه میلاد که مدتی است در صف گوشت ایستاده، با گلایه از ازدحام و شلوغی صف می‌گوید: گوشت به تعداد زیادی از این افراد که در صف هستند، نمی‌رسد. همیشه صف توزیع گوشت شلوغ است.

 

محمدی که آقایی 45 ساله است، می‌افزاید: 2 بار در این هفته در صف بوده‌ام، اما هنوز موفق به گرفتن گوشت نشده‌ام. حال آن‌که افرادی بدون ایستادن در صف نایلون‌هایشان را از گوشت پر می‌کنند و می‌برند. مردم چه گناهی کرده‌اند که با وجود گذاشتن وقت بی‌بهره می‌شوند. یکی دیگر از همشهریان که شلوغی صف کلافه‌اش کرده، می‌افزاید: اینجا مرکز شهر است و افراد زیادی از نقاط مختلف شهر برای گوشت صف می‌بندند که نیاز است تعداد غرفه‌های این مرکز را بیشتر کنند. وی که از بلوار طاق‌بستان به بازارچه میلاد آمده، اضافه می‌کند: باید گوشت بیشتری به این مرکز داده شود چراکه جمعیت این نقطه از بسیاری از مراکز دیگر بیشتر است.


این شهروند نیز از بردن گوشت توسط برخی افراد در این مرکز بدون صف گلایه می‌کند.


نمی‌توان گوشت خرید

«علی احمد زمانی» دیگر شهروند کرمانشاهی نیز می‌گوید: خیلی وقت است که قصد خرید گوشت قرمز را دارم، اما متاسفانه هر وقت مراجعه می‌کنم یا می‌گویند تمام شده یا این‌که در حال حاضر توزیع نمی‌شود. دفعه قبل که در صف ایستادم، افرادی با عنوان بازرس و غیره وارد مغازه شدند و بعد از مکث کوتاهی با دست پر خارج شدند. این وضعیت مردم است. چرا رسیدگی و نظارت مناسب نیست‌.

 

یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی‌ که بازارچه میلاد آمده، می‌گوید: قیمت گوشت گرم در بازار بالای 50 هزار تومان است و خیلی از خانواده‌ها توان خرید گوشت قرمز را ندارند. در هیچ‌کدام از قصابی‌های شهر نیز گوشت قرمز منجمد که قیمتش نسبت به گوشت گرم ارزان‌ترباشد وجود ندارد.

 

وی می افزاید: توزیع این گوشت استرالیایی کمک خوبی به مردم است که جای قدردانی دارد اما باید میزان و تعداد غرفه‌های سطح شهر را بیشتر کنند که افراد بیشتری بتوانند گوشت قرمز تهیه کنند.


صف بسیار شلوغ است

یکی دیگر از شهروندان که از محله جعفرآباد به بازارچه میلاد آمده، با بیان این‌که صف گوشت بسیار شلوغ است، می‌افزاید: در خیلی از محلات این گوشت توزیع نمی‌شود و ما مجبوریم برای تهیه گوشت به این نقطه بیاییم. از مسئولان درخواست داریم که تعداد نقاط توزیع گوشت در سطح شهر را افزایش دهند.


توزیع گوشت در 15 شهرستان ‌

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با همشهری از توزیع گوشت از 28 مهر در کرمانشاه و 14 شهرستان دیگر استان خبر می‌دهد و می‌افزاید: در شهر کرمانشاه 11 مرکز کار توزیع گوشت گرم گوسفندی را آغاز کرده‌اند و تاکنون چندین مرحله توزیع گوشت داشته‌ایم که با استقبال شهروندان روبه‌رو بوده است.

 

«علی‌اصغر بهمنی‌پور» با اعلام مراکز یازده‌گانه توزیع گوشت می‌گوید: این مراکز شامل محلات میدان آزادی بازارچه میلاد با 2 غرفه، بلوار طاق‌بستان ۴۵ متری نبوت، نقلیه روبه‌روی بیمارستان امام خمینی(ره)، شهرک معلم ورودی شهرک الهیه بازارچه شهرداری، الهیه بین میدان رسالت و شاهد، مسکن جنب مدرسه شهید مطهری، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (رشیدی) روبه‌روی بانک تجارت، میدان آیت‌الله کاشانی، پردیس و شهرک صدرا و دولت‌آباد می‌شود. وی با تاکید بر این‌که تا زمان کاهش قیمت گوشت قرمز و تعدیل بازار آن این روند ادامه خواهد داشت، در هر توزیع بیش از 10 تن گوشت در سطح شهر توزیع می‌شود.


توزیع بر اساس جمعیت

این مسئول درباره توزیع گوشت در شهرستان نیز اضافه می‌کند: تاکنون بیش از 40 تن گوشت منجمد در شهرستان‌های استان توزیع شده است. توزیع گوشت قرمز منجمد بر اساس جمعیت هر شهرستان در نظر گرفته شده و سهمیه هر شهرستان به آنها ابلاغ شده است. وی درباره قیمت گوشت قرمز در سطح استان نیز می‌گوید: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد برای مصرف‌کننده در سراسر استان 29 هزار تومان است.

 

درباره توزیع در نقاط مختلف نیز باید اضافه کنم که در برخی محلات استقبال کم است، به همین خاطر ما نقاطی را برای توزیع گوشت انتخاب کرده‌ایم که جمعیت بیشتری دارد. بهمنی‌پور درباره نظارت‌ها نیز می‌گوید: نظارت بر توزیع گوشت بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است و بعید می‌دانم چنین مشکلاتی وجود داشته باشد اما این موضوع بررسی خواهد شد.


توزیع 138 تن گوشت گرم ‌

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با همشهری ‌ می‌گوید: 138 تن گوشت گرم در 11 مرکز در محلات مختلف شهر توزیع شده است. «اسماعیل پرویزی‌فر» با بیان این‌

 

که گوشت گرم گوسفندی در کرمانشاه در راستای طرح تنظیم بازار توزیع شده ادامه می‌دهد: برنامه داریم توزیع گوشت گرم را در شهرستان‌ها آغاز کنیم. وی اضافه می‌کند: سهمیه استان 450 تن گوشت منجمد است که 120 تن آن تاکنون توزیع شده است. گوشت منجمد گوسفندی در شهرستان نیز در حال حاضر بر اساس جمعیت توزیع می‌شود. از 25 شهریور در 24 نقطه در شهرستان‌های استان گوشت منجمد توزیع شده است.
این مسئول قیمت هر کیلوگرم گوشت منجمد گوسفندی را ۲۹ هزار تومان اعلام می‌کند و می‌افزاید: قیمت گوشت گرم وارداتی نیز برای مصرف‌کننده ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان (نوع استرالیایی) و ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان (نوع آسیای میانه) است. تاکنون 2 مرحله گوشت گرم استرالیایی در شهر توزیع شده است. عمده واردات گوشت از کشورهای گرجستان، ارمنستان و روسیه است.

منبع خبر: همشهری
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics