تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیش بینی ایجاد بیش از ۲۷۰۰ فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی زنجان

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از پیش بینی ایجاد بیش از ۲۷۰۰ فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی خبر داد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر ، طیب جعفری ظهر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان، بابیان اینکه امسال در راستای حمایت از مشاغل خانگی، ایجاد دو هزار و ۷۷۵ فرصت شغلی پیش بینی شده است، افزود: علاوه بر این، ایجاد چهار هزار و ۴۰۵ فرصت شغلی برای استان در خصوص سیاست های مداخلاتی با رویکرد حوزه جوانان نیز تکلیف شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی با یادآوری اینکه امسال تعداد شغل تکلیف شده به استان ۱۲ هزار و ۸۶۴ فرصت شغلی است که باید اقدامات لازم برای تحقق این امر صورت گیرد، تصریح کرد: پارسال شاهد اجرایی شدن برنامه های تکلیفی استان در حوزه اشتغال فراگیر بودیم و امسال نیز برنامه های تکلیفی ابلاغ شده است که باید نسبت به تحقق آن ها طبق برنامه زمان بندی شده اقدام کنیم.


معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه، گریزی به وضعیت نرخ بیکاری در استان و مقایسه آن با میانگین کشوری زد و ادامه داد: در سال ۹۵ نرخ بیکاری جوانان استان ۲۲.۲ درصد بوده و این میزان در مقایسه با نرم کشوری که ۲۹.۲ درصد است، نرخ کم تری را نشان می دهد که این نرخ در سال گذشته کاهش پیداکرده و به عدد ۲۱.۳ درصد رسید تا اینکه این روند تداوم داشت و در بهار امسال شاهد نرخ بیکاری ۲۰.۲ بودیم.


جعفری با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در برهه کنونی مسئولیت سنگین تری به لحاظ افزایش نرخ مشارکت اقتصادی نسبت به گذشته بر عهده دارند، اظهار کرد: امیدواریم مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص اشتغال فراگیر با رویکرد کلی در راستای کاهش نرخ بیکاری و نیز صیانت از نیروی کار فعلی و مهم تر از همه اشتغال جوانان جدی گرفته شده و به خوبی در استان به اجرا گذاشته شود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics