تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قالیبافان با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان خود را بیمه کنند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف از بهره مندی قالیبافان و بافندگان فرش دستباف از مزایای بیمه تکمیلی و درمان تامین اجتماعی خبر داد.

 

عبداله بهرامی، اظهار کرد: همه قالیبافان کشور حتی کسانی که فاقد بیمه پایه باشند، می‌توانند با پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای مدت یکسال از خدمات بیمه تکمیلی و درمان تامین اجتماعی استفاده کنند و از مزایای بیمه عمر، پس انداز، حوادث و بازنشستگی بهره‌مند شوند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: روند بیمه قالیبافان از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ با روند کاهشی مواجه شد به نحوی که از تعداد ۴۵۰ هزار نفری که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته بودند کاسته شد و این رقم اکنون به ۳۲۰ هزار نفر رسیده است.

 

 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور دلیل عدم پوشش بیمه همه قالیبافان را دلایل مختلفی از جمله عدم تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: عدم اختصاص منابع مالی مورد نیاز توسط دولت به سازمان مربوطه و برخی مسایل حاشیه‌ای که به دلیل ناتوانی بافندگان در پرداخت اقساط یا عدم حضور بافنده در کارگاه در زمان مراجعه بازرس کار بود، موجب شد تا بیمه قالیبافان با کندی مواجه شود اما در حال حاضر ۳۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.

 

به گفته بهرامی، در دو سال گذشته برای جبران این نقیصه و ایجاد حاشیه امن برای دست اندرکاران حوزه فرش دستباف، موضوع بیمه درمانی قالیبافان را با همکاری شرکت بیمه تعاون در پیش گرفتیم که امسال برای سومین سال متوالی تمدید شد تا همه بافندگان فرش دستباف حتی کسانی که فاقد بیمه پایه هستند می‌توانند از مزایای بیمه درمانی برخوردار شوند.

 

به گزارش ایسنا،  بر اساس آیین نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار مصوب سال ۱۳۸۸، همه بافندگان کشور می‌توانند با دریافت گواهی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تایید ادارات صنعت، معدن و تجارت، از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ در بخش توزیع اعتبارات برای بیمه قالیبافان رقم سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را پیشنهاد کرد. در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده توسعه و ایجاد خانه فرش در بازارهای هدف، ارتقای کیفیت تولید، سفارش‌پذیری و حمایت از ایجاد و توسعه و تجهیز کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری کشور را در دستور کار قرار دهد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics