تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کوتاه شدن دست دلالان با طرح مالیات بر عایدی مسکن

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین راه کار در شرایط کنونی اعمال سیاست های مالیاتی بر حوزه مسکن است، این مسئله می تواند دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کند.

 

علیم یارمحمدی، با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در مجلس، گفت: این طرح در دو کمیسیون تخصصی عمران و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و این طرح کاملا برگرفته از دغدغه های نمایندگان مجلس در رابطه با وضعیت بازار مسکن بوده است.


علیم یارمحمدی

وضعیت سوداگری و دلال بازی در بازار مسکن بسیار نگران کننده است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی وضعیت سوداگری و دلال بازی در بازار مسکن بسیاری نگران کننده است، به ویژه آنکه مسئله مسکن یکی از مولفه های اصلی زندگی و تشکیل خانواده بوده و بروز مشکل در تأمین آن بسیار نامطلوب خواهد بود.

 

بیش از 50 درصد معاملات بازار مسکن در دست دلالان و سوداگران است

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها بیش از 50 درصد معاملات بازار مسکن در دست دلالان و سوداگران است، افزود: این مسئله موجب شده که دلالان به صورت گروهی و سازمان یافته کار کرده و سودهای میلیاردی به دست می آورند.

 

امروز به دلیل فرآیند و اقتصاد نادرست، بازار مسکن به یک بازار لوکس و سرمایه ای تبدیل شده است و این مسئله موجب شده که مصرف کنندگان واقعی نتوانند نیازهای خود در بحث تأمین مسکن را فراهم کنند

 

یارمحمدی ادامه داد: امروز به دلیل فرآیند و اقتصاد نادرست، بازار مسکن به یک بازار لوکس و سرمایه ای تبدیل شده است و این مسئله موجب شده که مصرف کنندگان واقعی نتوانند نیازهای خود در بحث تأمین مسکن را فراهم کنند.

 

مالیات بر عایدی سرمایه مسکن دست دلالان را کوتاه می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بهترین راه کار در شرایط کنونی اعمال سیاست های مالیاتی بر حوزه مسکن است، این مسئله می تواند دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کند، البته در تدوین این طرح می بایست به گونه ای قانونگذاری کرد که ضمن بستن تمام راه های فعالیت دلالان، سرمایه گذاران، سازندگان و خریداران واقعی ملک دچار ضرر و مشکل نشوند.

 

وی گفت: یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس این بود که در صورت اعمال سیاست های مالیاتی بر بازار مسکن امکان دارد که نقدینگی از این بازار خارج و به بازارهای دیگر برود و عملا بازار مسکن از رونق بیفتد، از این رو به نظر من اگر قرار به اعمال سیاست های مالیاتی باشد، باید این سیاست در تمام بازارها و بخش ها اجرایی شود تا از بروز دلال بازی در تمام عرصه ها جلوگیری شود.

 

فعالیت حدود 3 هزار نفر در صنعت ساختمان سازی در کشور

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه در شرایط کنونی حدود 3 هزار نفر در صنعت ساختمان سازی در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: رونق این حوزه به تقویت اقتصاد کشور کمک می کند؛ منوط به آنکه این بازار از دلال بازی پاک شود.

 

منبع خبر: روزامه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics