تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سپرده‌گذاری ۳۶۵ هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ۴۲ ماه بعد از افتتاح

در حالی حدود ۴۲ ماه از افتتاح رسمی حساب صندوق پس انداز یکم می گذرد که بانک مسکن از سپرده‌گذاری ۳۶۵ هزار نفر در این صندوق خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار بانک مسکن تاکنون 365 هزار و 39 نفر برای استفاده از تسهیلات صندوق مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند.

حجم ریالی سپرده های اندوخته شده در صندوق پس انداز مسکن یکم ناشی از سپرده گذاری خانه اولی ها و سایر متقاضیان مشمول شرایط دریافت این تسهیلات برای خرید مسکن در محدوده بافت های فرسوده شهری نیز مطابق با آخرین آمارهای موجود به 6 هزار و 618 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

 

متقاضیان انفرادی دریافت وام صندوق یکم در شهر تهران می توانند تا سقف 100 میلیون تومان با احتساب وام تعمیر دریافت کنند. نرخ سود این تسهیلات برای سپرده گذاران عادی 8 درصد و برای متقاضیان خرید مسکن در بافت های فرسوده 6 درصد است.

 

به زوجین متقاضی خرید مسکن در شهر تهران در پایان دوره سپرده گذاری 160 میلیون تومان تسهیلات زوجین و 20 میلیون تومان تسهیلات جعاله (تعمیر) پرداخت می‌شود.

 

 19 خردادماه سال 94 با حضور وزیر مستعفی راه و شهرسازی و مدیرعامل وقت بانک مسکن صندوق حساب پس‌انداز مسکن یکم به طور رسمی افتتاح شد. بر اساس وعده داده شده قرار بود یکسال بعد از این افتتاح، شمار سپرده‌گذاران به 100 هزا نفر افزایش یابد. این در حالی بود که در موعد مقرر (خرداد 95) حدود 43 هزار نفر برای افتتاح این حساب به شعب بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه کرده بودند.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics