تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت مواد غذایی واقعی می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران گفت: مقرر شده سازمان حمایت قیمت‌گذاری محصولات غذایی را بر اساس واقعیت‌های موجود انجام دهد یا قیمت‌گذاری را به امور صنفی و تشکل‌ها بسپارد و بر فرآیند تعیین و اجرای آن نظارت کند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم،  رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد:در جلسات این کمیسیون مقرر شده سازمان حمایت قیمت‌گذاری محصولات غذایی را بر اساس واقعیت‌ها موجود انجام دهد یا قیمت‌گذاری را به امور صنفی و تشکل‌ها بسپارد و بر فرآیند تعیین و اجرای آن نظارت کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به بحث‌های مطرح در حوزه قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و مواد غذایی، گفت: مشکل اصلی فعلان صنایع غذایی این است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت‌ها را بر اساس واقعیت‌های موجود تعیین نمی‌کند و خواستار ارائه مستندات مؤثر بر قیمت نهایی محصول است درحالی‌که در شرایط فعلی بازار تهیه مستندات کار راحتی نیست.

 

وی افزود: ازآنجایی‌که اختلاف میان قیمت‌های تعیین شده از سوی سازمان حمایت و قیمت واقعی برخی از محصولات بسیار زیاد است، در این جلسه مقرر شد که سازمان حمایت قیمت‌ها را واقع‌بینانه تعیین کند یا مانند قیمت‌گذاری تخم‌مرغ که به تشکل مربوطه واگذار شده، در بقیه محصولات غذایی نیز قیمت‌گذاری را به امور صنفی یا تشکل‌های مربوطه واگذار کند.

 

 

فارغی با تأکید بر اینکه قیمت‌گذاری تشکل‌ها نیز قواعد مشخصی خواهد داشت، ادامه داد: در این حالت، تلاش می‌شود قیمت‌گذاری نزدیک به واقعیت‌های موجود تعیین شود اما سازمان حمایت به‌عنوان ناظر بر عملکرد تشکل‌ها در فرایند قیمت‌گذاری و اجرای آن نظارت خواهد کرد.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران گفت: بخش عمده مشکلات قیمت‌گذاری  در صنایع غذایی و محصول نهایی است که قیمت محصول نهایی مانند قیمت مرغ، گوشت قرمز و ... بسیار پائین است یا مثل محصولات لبنی قیمت محصول نهایی با قیمت فرآورده خام همخوانی ندارد.

 

فارغی همچنین تأمین نیازهای دارویی و نهاده‌های موردنیاز صنایع غذایی را از نگرانی‌های جدی این بخش عنوان کرد و افزود: نبود دورنما و چشم‌انداز روشن از وضعیت تأمین نیازهای اصلی این صنعت و همچنین بی‌اطمینانی فعالان این حوزه از وضعیت ارز و حواله‌های ارزی در آینده، اصلی‌ترین مشکلاتی است که فعالان این حوزه با آن دست در گریبان هستند و فعلاً کسی پاسخگوی آن نیست.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics