تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه سلامت هزینه درمان معتادان بی بضاعت کشور را تامین می کند سلامت نیوز: بیمه سلامت هزینه درمان معتادان بی بضاعت کشور را تامین می کند

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای رعایت دستورالعمل های درمانی اعتیاد برای تامین هزینه درمان معتادان بی بضاعت کشور با بیمه سلامت هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، فرید براتی روز چهارشنبه در نشستی با مدیرکل بهزیستی هرمزگان و دادستان های بندرعباس و میناب افزود: هم چنین هزینه خدمات درمانی افرادی که به مراکز سرپایی و کاهش آسیب می روند باید توسط بیمه سلامت پوشش داده شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی بیان داشت: در این راستا باید برای عقد قرارداد‌های لازم میان مراکز خصوصی درمان اعتیاد و بیمه سلامت برنامه ریزی لازم صورت گیرد و از این ظرفیت ها در هرمزگان نیز استفاده شود.


معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نقش کمپ های بهزیستی در جلوگیری از رشد معتادان متجاهر اظهار امیدواری کرد با تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن خدمات مراکز اقامتی بخشی از هزینه ها جبران شود.


براتی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور همواره به دلیل تنوع ارائه خدمات مرکزهای متعددی را در سطح کشور دارد که در زمینه بهبود و بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف مواد مخدر فعالیت می کنند.


وی در این رابطه فعالیت های مرکزهای میان مدت، سرپایی و کاهش آسیب اعتیاد سازمان بهزیستی را در راستای ساماندهی و کاهش آسیب اعتیاد بسیار موثر دانست.

 

مرکز ماده 16 ترک اعتیاد هرمزگان به 230 نفر افزایش یافت
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: بنا به ضرورت موجود و پس از طرح در کمیسیون هماهنگی ماده 16، ظرفیت مرکز ماده 16 ترک اعتیاد استان هرمزگان از 110 نفر به 230نفر افزایش یافته است.


به گفته براتی، مرکزهای ماده 16 با هدف جمع آوری، ساماندهی و درمان معتادان متجاهر راه اندازی شده است.
این مسوول ادامه داد: در این مرکزها معتادان متجاهر و بدون مکان که با حضور در سطح شهر چهره نازیبایی را به نمایش گذاشته یا با انجام اعمال ناشایست آثار ناخوشایندی در امنیت و آرامش مردم ایجاد می کنند، نگهداری می شوند.


وی عنوان کرد: در این راستا لازم است ضمن هماهنگی با دستگاه ها و سازمان های دست اندار کار در امر پیشگیری از اعتیاد از تمامی ظرفیت های استان هرمزگان در بحث مبارزه با آسیب ها بهره برد.


معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: مسوولیت مرکزهای ماده 16 ترک اعتیاد به بهزیستی واگذار می شود و ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها نقش سیاستگذاری دارد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics