تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تراز بازرگانی ایران به مثبت یک میلیارد دلار رسید

سرپرست سازمان توسعه تجارت از رشد حدود ۱۴ درصدی صادرات غیر نفتی در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: تراز بازرگانی کشور در همین بازه زمانی مثبت یک میلیارد دلار است و در صورت اسفاده بهینه از ظرفیت های موجود می تواند بهتر نیز شود.

محمدرضا مودودی، اظهار کرد: صادرات کالاهای غیر نفتی در هشت ماهه امسال بیش از ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که البته تا نیمه آبان ماه این عدد از ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد و نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته رشد حدود ۱۴ درصدی داشته‌ایم.

 

وی افزود: از سوی دیگر حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی داشته ایم و گرچه نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته در این حوزه رشد اندکی را تجربه کرده‌ایم، اما همچنان به اندازه‌ای نیست که از این بخش انتظار می‌رود و با پتانسیل های حوزه خدمات فنی و مهندسی فاصله بسیاری دارد.

 

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به تراز بازرگانی مثبت یک میلیارد دلاری در حوزه کالاهای غیر نفتی، تاکید کرد که اگر از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استفاده بیشتر و بهتری کنیم، قطعا آمار و ارقام در حوزه تجارت خارجی و تراز بازرگانی امیدوارکننده‌تر هم خواهد شد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics