تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نقش اپراتورهای ارتباطی در بازار اشباع موبایل کشور

جدیدترین گزارش‌ها از بازار ارتباطی کشور گویای این است که سهم بازار اپراتورهای موبایل در سه ماهه دوم سال جاری با افت و خیزهایی مواجه شده که به عبارت دیگر بیانگر رقابت زیر پوستی آنها در بازار اشباع کشور است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران پویا؛ بررسی و تحلیل آمار حوزه ارتباطات نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور طی سه ماهه تابستان با رشد 1.55 درصدی مواجه شده و در مجموع به 111.87 درصد به ازای پوشش سراسری کل کشور رسیده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این ضریب نفوذ تا پایان شهریور ماه به ازای فعالیت 91 میلیون و 824 هزار و 535 مشترک در شبکه اپراتورهای تلفن همراه بوده است.

گزارش‌های آماری و مقایسه‌ای به نسبت سه ماهه ابتدای سال جاری نشان می‌دهد که اپراتورهای موبایل با وجود رقابت سنگینی که بر سر کشف نقاط پنهان بازار و جذب مشترکان بیشتر داشته‌اند اما دچار تغییر و تحولات معناداری در بخش کاربران فعال شده‌اند.

 

همراه اول که تحت پروانه شرکت مخابرات ایران فعالیت می‌کند تنها اپراتوری بوده که توانسته ظرف سه ماهه تابستان، سهم خود از بازار ارتباطی را به 60.11 درصد برساند.

 

در حالیکه سهم بازار این اپراتور تا پایان خرداد سال جاری59.48 درصد بود اما توانسته با افزایش مشترکان خود به 55 میلیون و 199 هزار و 242 بر سهم بازار خود بیفزاید.

 

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل هم با وجود اینکه تا پایان خرداد ماه سهم 36.74 درصدی را از بازار ارتباطات همراه کشور در اختیار داشت اما در پایان سه ماهه دوم سال با افت سهم مواجه شده و روی شاخص 36.23 درصدی با بیش از 33 میلیون و 272 هزار مشترک قرار گرفته است.

 

شرکت خدمات ارتباطی رایتل و سازمان منطقه آزاد کیش نیز به ترتیب تا پایان خرداد سهم بازار 3.78 و 0.01 درصدی در اختیار داشتند که اکنون آمارهای جدید وزارت ارتباطات نشان می‌دهد که رایتل نیز با افت سهم بازار تا 3.64 درصد مواجه شده است و تعداد مشترکان این اپراتور بیش از سه میلیون و 345 هزار است.

 

آمارهای میزان پوشش حاکی از این است که پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی در حال حاضر 82.64 درصد است.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics