تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دولت جذب 422 میلیون دلار سرمایه‌گذاری را در یزد تأیید کرد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: در سال 1396 جذب 340 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه زیرساخت‌ها در استان هدف‌گذاری شده بود و با توجه به تلاش مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط، آمارها بیانگر صدور مجوز و تأیید 422 میلیون دلار از سوی دولت در این بخش است.

 

علی نمازی روز یکشنبه، بابیان اینکه از 35 طرح خارجی سرمایه‌گذاری متقاضیان 20 طرح در حال فعالیت هستند ، افزود: هم‌اکنون شرکت‌هایی از ایتالیا ، اتریش ، هلند ، فرانسه ، بریتانیا ، استرالیا ، آلمان ، ایرلند ، لهستان ، ترکیه ، هند ، چین ، پاکستان و افغانستان در طرح‌های سرمایه‌گذاری استان حضور دارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد با اشاره به اینکه ، این استان جزو 10 منطقه برتر ایران در جذب مستقیم سرمایه‌گذاری خارجی شناخته شد، تأکید کرد: امسال در صورت مشخص شدن وضعیت بودجه مرکز و هدف‌گذاری‌های لازم ، می‌توانیم به رتبه‌های برتر ملی دست‌یابیم و شاهد رشد جذب سرمایه‌ گذاری‌های خارجی باشیم.


این مسئول یادآور شد: از آغاز فعالیت این مرکز تاکنون سرمایه‌گذارانی از انگلستان، ایتالیا ، آفریقای جنوبی ، هند ، اتریش ، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام و برخی از آن‌ها فعالیت‌های اجرایی خود را در این زمینه شروع کردند.


نمازی شناسایی 103 فرصت سرمایه‌گذاری ، 30 مورد اعتبار سنجی متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی، راه‌اندازی سامانه دادور (دریافت، انعکاس و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز کسب‌وکار ) ، ارزیابی عملکرد 52 دستگاه در شاخص بهبود کسب‌وکار ، پذیرش 19 هیئت سرمایه‌گذاری خارجی و شناسایی آژانس‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی را ازجمله عملکرد این مجموعه عنوان کرد.


وی تأکید کرد: برای فعالیت بهتر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد ، شیوه جدید و جداگانه‌ای با تکیه‌بر نوآوری و خلاقیت در شورای مدیریت و توسعه استان به تصویب اعضا رسید.


نمازی افزود: این مرکز در راستای جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب‌وکار فعالیت دارد که در 2 سال گذشته بیش از 100 جلسه برگزار کرد.
به گفته نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد، این استان در ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رتبه سوم را در شاخص‌های پیمایشی امنیت سرمایه‌گذاری به خود اختصاص داد و جزو استان‌های برتر در این زمینه شد.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد اضافه کرد: این ارزیابی در زمستان سال 1396 به تفکیک 31 استان انجام شد و در آن از 21 مؤلفه پیمایشی و 17 مؤلفه آماری برای برآورد امنیت سرمایه‌گذاری استفاده‌شده است.


وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در این پیمایش همه نمابرهای هفتگانه شاخص ملی امنیت سرمایه را خوب و نماگر « مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض» را بهتر از بقیه ارزیابی کرده‌اند.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد اضافه کرد: در این پیمایش از میان 38 مؤلفه ، میزان حمایت مسئولان استان از سرمایه‌گذاران و عمل مسئولان ملی به وعده‌های داده‌شده را به‌عنوان گزینه اول و ثبات قیمت مواد اولیه را گزینه دوم انتخاب کردند.


به گفته نمازی، مؤلفه‌های ثبات قوانین و مقررات و وفای به عهد توسط دولت و شرکت‌های دولتی سومین مؤلفه انتخابی فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در این پیمایش بود و ثبات و یا قابل پیش‌بینی بودن تصمیمات استان و سرعت عمل و تعهد مراجع انتظامی در رسیدگی به شکایات فعالان اقتصادی رتبه چهارم و احقاق حقوق قانون در ادارات دولتی رتبه پنجم است.


مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان هم‌اکنون در ساختمان مالیه قدیم در خیابان امام خمینی (ره) مستقر است و بیش از 20 دستگاه اجرایی در این مجموعه نماینده تام‌الاختیار دارند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics