تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

موسوی: اخذ مالیات صرفا در بخش مسکن اثرات منفی در جذب سرمایه‌گذاری دارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اخذ مالیات صرفا در حوزه مسکن تاثیر معکوس بر روی جذب سرمایه دارد لذا قرار شد تا با نگاهی وسیع‌تر این طرح بررسی شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا سیدابوالفضل موسوی  درخصوص جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن گفت: این طرح ابتدا درخصوص مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن بود و براساس آن افرادی که سوداگری می‌کنند در بخش مسکن و به مسکن به دید کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند باید مالیات آن را بپردازند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در ادامه بیان کرد: پس از مطرح شدن این طرح در کمیسیون عمران ما به این نتیجه رسیدیم که اگر مالیات بر عایدی سرمایه صرفا در بخش مسکن باشد، سرمایه‌ها به طور ناگهانی از این بخش خارج می‌شود و تولید نیز کاهش می‌یابد که تاثیر منفی را در جذب سرمایه در بازار مسکن خواهد داشت.

 

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: لذا با بررسی‌های انجام شده قرار شد مالیات بر عایدی سرمایه به سایر بخش‌ها که در آن درآمدزایی وجود دارد، گسترش یابد. اکنون این طرح در کمیسیون اقتصادی از ابعاد مختلف در حال بررسی است.

 

موسوی در پایان تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اخذ مالیات صرفا در حوزه مسکن تاثیر معکوس بر روی جذب سرمایه دارد لذا قرار شد تا با نگاهی وسیع‌تر این طرح بررسی شود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics