تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ساری: از کی قوانین مصوب مجلس در دفتر رئیس جمهور مورد بحث قرار می‌گیرد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: متاسفانه مدیران نفتی نسبت به قوانین و کنوانسیون‌های موجود در این زمینه پایبند نیستند. به گونه‌ای که رئیس شرکت ملی نفت ایران گفته است مالیات بر ارزش افزوده در دفتر رئیس جمهور بررسی شده و از نظر حقوقی قابل پذیرش نیست.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از روزامه، نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: متاسفانه مدیران نفتی نسبت به قوانین و کنوانسیون‌های موجود در این زمینه پایبند نیستند. به گونه‌ای که رئیس شرکت ملی نفت ایران گفته است مالیات بر ارزش افزوده در دفتر رئیس جمهور بررسی شده و از نظر حقوقی قابل پذیرش نیست.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

علی ساری در جریان سوال از وزیر نفت در خصوص عدم توزیع مناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری‌ها در اهواز بیان کرد: من شک ندارم که آقای زنگنه یکی از بهترین وزرای کابینه آقای روحانی هستند و ایشان یک چهره بین‌المللی بوده و به عنوان یک دیپلمات نفتی توانسته مذاکرات اوپک و سایر مذاکرات را به درستی مدیریت کند.

 

وی در ادامه با اشاره به مظمون سوال بیان کرد: در همه جای دنیا وجود شرکت‌های صنعتی ملاکی برای افزایش رفاه مردم است اما در اهواز این گونه نیست و شرکت‌های نفتی در چارچوب هیچ کدام از قوانین و ضوابط عمل نکرده و به هیچ کدام از آنها پایبند نیستند.

 

نماینده مردم اهواز در ادامه بیان کرد: فعال بودن فدرهای نفتی در چهار گوشه شهر و حتی افزایش تعداد آنها موجب ایجاد محیط آلوده در حوزه انتخابیه اهواز شده است. به دلیل آلودگی هوای دو ماهه در تهران عده‌ای از دوستان به دنبال تهیه طرحی برای برداشت ۳۰۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بهبود وضعیت بودند اما برای آلودگی هوای خوزستان ارگان‌های دولتی به خصوص شرکت نفت حاضر به حمایت در این زمینه نیستند.

 

ساری در ادامه تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت آلودگی فدر در حوزه اهواز را تایید کرده و گفته که باعث گسترش بیماری‌های قلبی و ریوی شده است.

 

وی با اشاره به اظهارات مقامات رسمی در این زمینه مدعی شد: گویا مدیر شرکت ملی نفت ایران کینه‌ای قدیمی از خوزستان دارد. به طوری که ایشان جسارت و اظهار می‌کند که قوانین مصوب برای مالیات بر ارزش افزوده در دفتر ریاست جمهوری مورد بحث قرار گرفته و حقوقی نیست.

 

ساری افزود: از کی تا حالا قوانین مصوب مجلس در دفتر رئیس جمهور مورد بحث قرار گرفته و از جنبه قانونی بودن یا نبودن بررسی می‌شود؟

وی افزود: از کل سه درصد نفتی که ما باید سهمی برای خود داشته باشیم، امسال تا تیرماه از ۱۳ هزار میلیارد و خرده‌ای تنها ۸۰ میلیارد تومان دریافت کنیم، چرا اینگونه است؟ در خصوص مالیات بر ارزش افزوده انتظار دارم که آقای وزیر توضیحات مفصلی را ارائه کند.

ادامه دارد...

منبع خبر: روزامه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics