تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
نایب رئیس انجمن صنفی دریانوردان مطرح کرد

تناقض قانونی مانع معافیت مالیاتی دریانوردان شده است

نایب رئیس انجمن صنفی دریانوردان با بیان این‌که تناقضات قانونی مانع از معافیت مالیاتی دریانوردان است، گفت: بر اساس یکی از بندهای قانون رسمی دریایی کشور، دریانوردان از پرداخت مالیات معاف هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تیم متفکران نوین مالی به نقل از خبرگزاری تسنیم سامان رضایی درباره وضعیت مالیات و معافیت مالیاتی دریانوردان اظهار کرد: برای تحقق معافیت مالیاتی دریانوردان پیگیری‌ها و رایزنی‌های مختلفی با سازمان امور مالیاتی صورت گرفته که تناقضات قانونی موجود در این خصوص مانع از حصول نتیجه مطلوب شده است.

 

وی یادآور شد: بر اساس یکی از بندهای قانون رسمی دریایی کشور، دریانوردان از پرداخت مالیات معاف هستند اما متاسفانه این موضوع در قانون جامع مالیاتی کشور به عنوان مرجع اصلی مالیات، در نظر گرفته نشده است.

 

وی با اشاره به این‌که سازمان بنادر و دریانوردی در حال تدوین قانون جدید دریایی کشور است، افزود: این یک فرصت مغتنم است و خواستار توجه به رفع این تناقض و مذاکره و رایزنی‎ آن سازمان با سازمان امور مالیاتی هستیم.

 

نایب رئیس انجمن صنفی دریانوردان تجاری بیان کرد: با توجه به سختی شرایط کار در دریا و محرومیت دریانورد از تسهیلات اجتماعی و خدمات عمومی در مدت زمان زیادی از سال و اهمیت و حساسیت این صنف و تخصص برای کشور، معافیت مالیاتی برای این شغل لازم و ضروری است.

 

رضایی آمادگی انجمن را برای پیگیری این موضوع از طریق همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی و مذاکره با سازمان امور مالیاتی اعلام کرد.

 

وی به مارین تایمز گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصادی کشور، اعمال معافیت مالیاتی دریانوردان نیاز به انرژی زیاد و پیگیری مداوم و همکاری سازمان ها و ارگان‌های مختلف از جمله فراکسیون دریایی مجلس  دارد. مسلما همکاری و همدلی سه ضلع، ملت، دولت و قانون گذار که همان دریانورد، سازمان بنادر و مجلس می تواند در رفع بخش زیادی از مشکلات و موانع موجود راهگشا باشد.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics