تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
ایلنا گزارش می‌دهد؛

ماجرای خبر تعدیل کارگران داروگر و نقش دولت مورد حمایت اصولگرایان

مشکل کارخانه‌ها و به تبع آن دغدغه نان شب کارگران با نزدیک‌تر شدن به موعد انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری دوباره به یکی از دل‌مشغولی‌های موسمی اتاق فکر گروه‌های سیاسی تبدیل شده است تا آنجا که این روزها افراد حاضر در این اتاق و حلقه وابستگانشان بازنشر و بازخوانی گرفتاری‌های صنفی گذشته کارگران را در نزد مخاطبشان اخبار دست‌اول معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از این خبرها، اخبار مربوط به داروگر است. رسانه‌های اصولگرا در حالی نسبت به تعدیل کارگران این کارخانه دلسوزی می‌کنند که گویا فراموش کرده‌اند آنچه امروز کارگران از آن رنج می برند نتیجه عملکرد دولت مورد حمایتشان بوده است.

 

خود کارگران این کارخانه می‌گویند گرفتاری امروزشان داستان امسال و پارسال نیست و قدمت آن دست‌کم به زمانی بازمی‌گردد که بخش خصوصی با هدایت مسئولان دولت گذشته جاپای خود را در محل کارشان محکم کرده است.

 

در این باره یکی از کارگران این واحد صنعتی که این روزها شاهد دست‌چین‌شدن شماری از همکارانش برای تعدیل بوده است، به ایلنا گفت: طنین ناقوس خصوصی سازی که حدود یک دهه قبل توسط دولت قبل برخاست باعث شد تا گرفتاری داروگر نیز مانند سایر برندهای مطرح صنعت کشور از حدود  ۸ سال پیش به صدا درآید.

 

این کارگر عنوان می‌کند که کارخانه داروگر که تا پیش از خصوصی سازی بیش از ۸۰ محصول متنوع تولیدی داشت امروز به جایی رسیده که شمار محصولات آن به کمتر از انگشتان دست رسیده و در نتیجه طبیعی است که مدیریت آن سیاست تعدیل نیروی انسانی را در پیش بگیرد.

 

برپایه این اظهارات مدیریت خصوصی کارخانه داروگر تحت تاثیر آنچه که شرایط اقتصادی نامناسب نامیده می‌شود در ابتدای دهه 90 تصمیم می‌گیرد تا با واگذاری مسئولیت توزیع محصولات این کارخانه به چند بنکدار عمده در بازار به فعالیت مراکز پخش محصولات این کارخانه در سراسر کشور خاتمه دهد و در نتیجه یکی از نخستین گام‌های تعدیل برداشته می‌شود.

 

از قرار معلوم در همین حال شماری از کارگران رسمی داروگر نیز مشمول اخراج و تسویه حساب می‌شوند که هنوز پرونده حدود ۱۶ نفر از آنها در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار گشوده باقیمانده است.

 

برپایه این اظهارات در راستای همین اتفاقات مدیریت خصوصی کارخانه فعالیت این واحد صنعتی را از حدود یک هفته مانده به خاتمه سال 95 تاروز ۲۶ فروردین ماه سال 96 متوقف می‌کند و در نتیجه ماندن 560 کارگر داروگر در پشت درهای کارخانه اینطور خبرساز می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics